• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Експерт Мнения

Симптомите и слепите петна на лошия работодател (Втора част)

Д-р Пламен Димитров, RODC

Редактор От Редактор
02.07.2024
В Мнения, HR Експерт
Време за четене: 2 минути
A A
0
Симптомите и слепите петна на лошия работодател (Втора част)

Мениджърите трябва да бъдат управлявани (и ръководени) от своите началници и собствениците на бизнеса (бизнес лидерите), за да се гарантира, че се ангажират с най-добрите управленски практики от името на своя работодател. Те трябва да бъдат насърчавани и възнаграждавани за добро управление и коригирани, когато се занимават с лоши управленски практики, рушащи авторитета на организацията като работодател.

Как изглежда доброто лидерство в управлението на работодателския имидж?

  • Добрите работодатели постигат резултати и не подлудяват и унижават своите служители-членове на екипа в процеса на работа.
  • Те им дават сили и работят с партньори и последователи, а не с подчинени, за да свършат заедно с тях нещата колкото може по-ефективно, ефикасно, ефектно, етично и естествено.
  • Чрез процеса на овластяване, те развиват управленски и лидерски капацитет на последователите си и се грижат за тяхната организационна идентификация и удовлетвореност от труда.
  • Истински добрите работодатели оставят последователите, екипа и организацията по-добре, отколкото когато са започнали да ги управляват. И се грижат за непрекъснатото подобряване на качеството на условията на труд и организационния живот.
  • Мениджърите, загрижени за работодателския имидж на организацията си имат силата да създават по-здравословни, по-сигурни и по-устойчиви работни места, като дават приоритет на благосъстоянието на служителите.
  • Практиките за управление под високо налягане/напрежение могат да причинят сериозни здравословни проблеми, а това веднага се отразява на имиджа на организацията като „нанасящ вреди работодател“.
  • Компаниите, които дават приоритет на благосъстоянието на служителите, виждат значителни дългосрочни подобрения както в бизнес резултатите, така и в имиджа си като работодатели – какво сред служителите си, така и сред кандидатите за работа.
  • HR стратегии като осигуряване на кариерна перспектива, осигуряване на яснота и автентичност в организационните отношения на всички нива в организацията могат също да помогнат за управлението на детоксикацията на работодателите.
  • Има една смъртоносна истина за лошите работодатели, за която в много компании предпочитат да не говорят. Безмилостният натиск за още и още печалби и растеж само в името на самия растеж в многокомпании създава култура и подкрепя стилове на токсично, нарцистично и социопатно, дехуманизирано управление.

Деструктивният стил на управление в такива компании се характеризира с модел на унизително, принудително и манипулативно поведение, което създава отровна работна среда

Мениджърите дават приоритет на икономическите показатели и собствените си интереси и кариерни нужди пред благосъстоянието на своите екипи, често водени от дълбоко вкоренена егоцентрична несигурност, личностни разстройства като нарцисизма, макиавелизма („целта оправдава средствата“), липсата на емпатия или безмилостното желание за власт, контрол и превъзходство.

Техните действия могат да се проявяват по различни начини:

  • омаловажаване на подчинените;
  • трупане на кредит за тяхна сметка;
  • обвиняване на другите за провалите;
  • насърчаване на култура на страх и сплашване;
  • подриване на инициативите за подобряване на условията на труд.

Такива мениджъри може да са открито агресивни и тормозещи, или могат да действат чрез по-фини средства като микромениджмънт, газлайтинг и манипулации чрез пасивна агресия. Независимо от техните специфични тактики, отличителният белег на такова управление е последователната ерозия на доверието, морала и производителността в екипа и организацията. Оставено без контрол, корозивното поведение може да доведе до голямо текучество, намалена иновация и разрушителен ефект за представата на служителите за техния работодател вълни, който прониква в цялата организация, а и на пазара на труда.

Повече от 4-ри десетилетия помагам на лидерите на различни организации да стимулират промяната и да повишават ефективността си като работодатели. Част от тази работа е усилието ни съвместно да изчистваме работните места от отровни практики.

Ето грозната истина, която описва реалността и дава отговор на въпроса защо толкова малко работодатели се възприемат от служителите и обществеността като наистина добри:

  • В безмилостния стремеж към печалби, производителност и растеж, огромен брой работодатели отчаяно се стремят да постигнат краткосрочни печалби.
  • Мениджърите са тласкани да тласкат екипите си до ръба на издръжливостта.
  • Неумолимият емоционален стрес, който хората поемат, е също толкова вреден за здравето и работодателския имидж, колкото са вредните, токсични вещества в работната среда.
ЗА АВТОРА

Симптомите и слепите петна на лошия работодател (Втора част)

Д-р Пламен Димитров, RODC (международно регистриран консултант по организационно развитие) е психолог, екзистенциален терапевт и организационен консултант с 40-годишен опит в областта на диагностиката и развитието на екипи, лидери и организации. Той осъществява в България и региона интегрираните програми за психологическа подкрепа и грижи за психичното здраве на служителите (EAP, Employee Assistance Programs) на глобалния лидер в тази област – ComPsych.com. Вицепрезидент е на „Хора и култура“ на LeadFit Global.
Страница 2 от 2
Назад12
СподелетеСподелете

Прочетете още

2150038853
HR Експерт

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
freepik retouch 92770
HR Експерт

Прозрачност и справедливост в управлението на заплащането

24.02.2025
we are hiring
HR Експерт

От данни към действие: Как стандартизирането на разходите за наемане трансформира успеха на бизнеса

02.01.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

vn

Вероника Николова: PR специалистът е гласът, който прави бизнеса разбираем, човешки и въздействащ

07.07.2025
blagomirakotseva

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
vn

Вероника Николова: PR специалистът е гласът, който прави бизнеса разбираем, човешки и въздействащ

07.07.2025
blagomirakotseva

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Винаги активен
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Управление на опциите Управление на услуги Управление на {vendor_count} доставчици Прочетете повече за тези цели
View preferences
{title} {title} {title}
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?