• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Ресурси

Onboаrding или как да приобщим новият служител

HR Manager От HR Manager
07.12.2022
В HR Ресурси, Адаптация на персонала
Време за четене: 1 минути
A A
0
onboarding

Въведение.

Процесът по onboarding е много повече от това само да ориентираме новият служител в корпоративната структура, много повече от това да получи бадж със своя снимка, списък с отговорни лица и обяснение за това „ как работим в тази фирма“. Това е програма, процес, който има за цел по лесен за възприемане и ненатрапчив начин напълно да потопи новият служител в фирмата култура. Този процес включва не само пространствено ориентиране, а по-важното е, че той въвлича всички в това да покажете на новият член на екипа голямата картина. Да опознае корпоративните стратегии, за управление и развитие, фирмената култура, мисия, визия и ценности.

Всяка стъпка трябва да е открита, лесна за усвояване и предоставена с позитивизъм и увереност от всички е екипа.

Ключът за правилното изпълнение и “checklist” можем още да кажем маршрутна карта.

Днес ще Ви представя един списък от всичко, което трябва да направите процесът по приобщаването на новите ви служители да започне с летящ старт работа във вашата компания, като през преминаването ще изгради и позитивни и открити отношения с колегите си.

Веднага след подписването на документи за назначаване трябва да:

  • Изкажете вашето вълнение от това, че новият служител ще се присъедини към вашият екип(фирма). За да бъде по-професионално и да има необходимат тежест можете да го направите в писмена форма, чрез имейл или с официално хартиено писмо, което кандидата да получи при първият си работен ден или след подписване на документите.
  • Изгответе интеграционна маршрутна карта за първата работна седмица.
  • Уточнете точната дата на започване и часът, в който той трябва да дойде на работа.
  • Убедете се, че при пристигането си новият колега знае кой  да търси за да го посрещне и че човека отговорен за това е подготвен да го посрещне подобаващо и топло.

Една седмица или няколко дни преди пристигането на новият колега:

  • Изпратете им програма за срещите и дейностите, които ще имат през първият си работен ден и интеграционна  маршрутна карта.
  • Ако сте планирали някакъв вид посрещане със специален кетъринг е добре да попитате дали имат хранителни предпочитания, или храни, които трябва да избягват.
  • Изпратете описани на дейността и позицията на пристигащият служител към неговите нови колеги, така че всеки в екипа да има представа, кой очакват .

В денят на започване:

  • Всеки от колегите, с които ще работи новият служител трябва да се запознаят и представят, като това е хубаво да се случи на новото работно място на новият колега.
  • Хубаво би било ако решите да оставите картичка за посрещане подписана от колегите, с които новият служител ще работи.
  • Добавете „добре дошъл пакет“  като брандирана чаша, химикал, тефтер.
  • Убедете се, че вашият нов колега знае къде са тоалетните, местата за почивка/кухненското помещение. Много удобно би било ако имате и карта на територията на фирмата, в която да са показани залите за срещи, комуналните пространства, офиси и производствени помещения.
  • Подгответе списък с описание на ръководителите в компанията, техните контакти и разположение според картата, както компетенциите и дейностите, за които отговарят.

Така новият колега ще бъде добре информиран за това към кого трябва да се обърне за информация, в случай че му потрябва.

  • Определете “buddy“ колега. Това е човек, към когото новият служител ще бъде прикрепен и ще може да се обръща за информация и насоки.

През първата работна седмица на новият служител е добре да:

  • Направете кратка индивидуална среща за да разкажете и дадете повече информация за мисията, визията и ценностите на компанията.
  • Запознайте новият колега с ръководният състав на фирмата.
  • Разкажете повече за дейността на различните отдели и къде би могло да се получи застъпване на отговорности или работа по съвместни проекти.
  • Представете по-подробно дейностите на компанията, услуги или продукти, които тя предлага.
  • Направете кратка среща с отдел човешки ресурси, където новият колега да получи подробно обяснение за отпуски, социални придобивки, начин за изчисление на възнаграждението и друга информация, ако е необходима.
  • Преминаване през интеграционната маршрутна карта.

 

Още един професионален съвет:

През първите 30, 60 и 90 дни правете поне по 2 кратки срещи на месец, с цел обратна връзка от новият колега. Целта на срещите е да получите информация и услещане за ангажираността на служителя към работата, общото усещане и удовлетвореността от отношението.

Процесът по приемане на нов служител в вашата организация е много по-важен отколкот повечето управители си представят.

Добър процес ще доведе до по-нисък разход за подбор, по-висок морал на служителите, изграждане на положителен работодателски образ.

Автор: Тодор Терзиев

СподелетеСподелете

Прочетете още

13097
HR Ресурси

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
2149151164
HR Ресурси

Управление на човешкия капитал: От идентифициране на проблеми към устойчиви решения

18.03.2025
eric prouzet b3ufxwcvbc4 unsplash
Подбор на персонала

Как да избегнем грешките при наемането на персонал?

13.03.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?