HR РесурсиОбучения на персонала

Ключови тенденции в корпоративното обучение за 2021–2022 г.

IMG IT Academy

Много HR не знаят какво да правят с обучението на служителите, защото не се получава както преди, но как по нов начин все още не е ясно. Как да развиваме служителите в новата реалност? Как да ги обучавате, дистанционно или в условията на хибриден офис?

Изминалата година ни устрои проверка за гъвкавост и адаптивност, който не всеки е преминал досега. Много колеги не знаят какво да правят с обучението на служителите, защото не може да се работи както преди, но как по нов начин все още не е ясно. Не намирайки отговор на тези въпроси, много HR-и заемат позиция на изчакване и решават да забавят темпото: „Сега кризата ще отшуми и всичко ще се нормализира“. И ако през март 2020 г. такава стратегия беше напълно оправдана, то сега стана окончателно е ясно: няма да се получи.

Сега пазарът на корпоративното обучение разбира, че в момента може да се обучава дистанционно или по никакъв начин. Обучението лице в лице ще се завърне, само че не се знае кога. И, разбира се, бъдещето принадлежи на смесен формат.

Основни тенденции в корпоративното образование

Излизаме от познатите модели на обучение. Кризата безмилостно разрушава всичко излишно: за което няма енергия, време и пари. Кризата тласка компаниите към трансформация. Корпоративното образование не е във вакуум и е свързано с ключови тенденции:

  1. Корпоративно онлайн обучение 

Това е най-очевидната и най-глобалната тенденция. Днес програмите за обучение активно се пренасочват към дистанционен формат. Отзивчивите обучители са усвоили Zoom, интерактивно гласуване и са се научили как да поддържат груповата динамика в стаите за сесии. Стартиране на механиката за фасилитация, отработване на кейс, провеждане на бизнес игра-всичко това е възможно в отдалечен формат.

  1. Ускоряване на обучението

Светът ще продължи да се ускорява. Няма да има време за неуспешно развитие. Форматът на интензивно точково обучение, използващо дигитализация, например чат ботове, ще стане търсен. Те могат да провеждат, наред с други неща, образователни маратони в кратки срокове, проследяване на качеството на усвояване на нови знания от всеки служител, генериране на отчет за човешки ресурси въз основа на обучение, а също така формиране базата знания на компанията.

  1. Подобряване на резултатите чрез дигитализация

Въвеждането на VR и AR технологии ще помогне да се потопи служителят в проблемна ситуация, да се покаже „на живо“ как работи даден инструмент и да се формира необходимото умение. Такова обучение въвлича служителите в самия процес, става възможно най -близо до реалността и следователно е ефективно.

  1. От поточно обучение до персонализирани програми

Не всеки ще се върне със сигурност в офиса – това неизбежно ще промени отношенията между служителите и компаниите към модел на партньорство. Изпълнителите ще имат по-голяма отговорност за резултата. В тази връзка хората ще трябва да носят самостоятелна отговорност за своето бизнес образование. Образованието се трансформира от задължително в доброволно. Самите участници ще решат какви умения трябва да развият.

  1. Развитие на ръководителите като посланици на корпоративната култура

Въпреки че повечето компании се стремят към хоризонтално управление, ролята на лидера само нараства. Днешният лидер трябва да може да работи не само с бизнес процеси, но и с екип: вдъхновява, включва, мотивира. За много компании това все още е значителна област на растеж. Основната задача на програмите за управление ще бъде повишаване нивото на зрялост и информираност на ръководителите, така че те от своя страна да се научат да работят с екипа на ниво смисъл. Ръководителят като амбасадор на корпоративната култура, управляващ ценностите е идеалната формула, към която компаниите ще продължат да се стремят.

  1. Усилване на крос-функционалното взаимодействие

За повечето компании най-острият проблем през този период беше лошата комуникация между отделите. Служителите си прехвърляха отговорността, заедно търсеха виновни и губиха информация. Искането за екипни сесии, подобрена комуникация и създаването на общи правила на играта са сред водещите искания на компаниите. Основната задача тук е да си изясним функционалността, да се договорим за области на отговорност и да стигнем до партньорски отношения.

  1. Развитие на вътрешна експертиза

Единствената възможност за една компания да върви в крак с текущите промени е да развива служителите навреме. През следващото десетилетие пазарът на корпоративно образование ще засили надпреварата за знания. В тази връзка ще са необходими както силни външни консултанти така и вътрешни експерти, хора, целенасочено ангажирани с обучение в рамките на компанията. Струва си незабавно да инвестирате в развитието на корпоративни обучители.

 

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close