Като мениджър, една от най-големите ви отговорности е да вдъхновявате другите хора да бъдат най-добрите версии на себе си. Ако направите това добре, всички от вашия екип не само ще бъдат по-продуктивни и ефективни, но и по-доволни от работата си.
Независимо дали сте чели безброй книги за лидерство или сте управлявали други хора от дълго време, винаги има какво ново да научите. И въпреки че няма гарантиран метод да станете най-добрият лидер на света, има доста неща, които можете да направите, за да знаете, че служителите ви вървят в правилната посока.
Ето няколко тактически начина да помогнете на служителите си да бъдат по-продуктивни, подготвени специално от екипа на https://www.foodpanda.bg/.
Бъдете себе си
Няма замяна на автентичността. Хората могат да усетят фалшификатите лесно! Играенето на рокля пред вашите служители всеки ден може не само да загуби доверието им, но също така прави работата по-малко приятна за вас.
Поведението, което е в съответствие с вашите вярвания и ценности, ще ви дава повече енергия всеки ден и ще изпраща правилното съобщение до вашите служители.
Създайте култура на прозрачност и обратна връзка
Въпреки че много мениджъри се страхуват да направят това, признаването, когато грешите, е от решаващо значение за изграждането на честна и прозрачна култура, където всеки може да се чувства достатъчно свободен, за да бъде най-добрият в работата си. И това започва от най-високо ниво. Така че, ако сте главен изпълнителен директор, научете се да признавате, когато грешите.
Понякога, докато сме на ръководна роля, смятаме, че трябва да демонстрираме контрол и винаги да сме прави. И все пак показва повече смелост да си признаете, когато не знаете отговора или че сте сгрешили. Това ще създаде прозрачност сред вашите служители и ще насърчи култура на обучение.
Опознайте всеки човек
Трудно е да си спомните, че Габриела ви е казала, че дъщеря ѝ си е счупила ръката и че тъщата на Петър е бил в града за уикенда. Проследяването на малките неща обаче всяка понеделник сутрин показва истинска грижа за вашите служители.
Задаването на въпрос за нещо, което знаете, че се е случвало в живота на някого, или проверяването на някого, когато изглежда малко потиснат, може да изгради по-силна връзка между вас и всеки член на екипа.
С тази връзка ще дойде възможност да разберете какво мотивира вашите служители, какво им е приятно да правят и към какво се стремят. Когато служител знае, че шефът му се грижи за неговия успех, той ще има повече мотивация за работа и ще чувства задължение да работи усилено за него.
Оценявайте добрата работа
Показвайте на своите служители, че ги признавате и че усилията им означават много за вас и за компанията. Така те ще бъдат още по-мотивирани и наистина ще дават всичко от себе си!
Ще се изненадате колко много добра работа върши една малка похвала. Това може да направи разликата между щастлив и продуктивен служител спрямо някой, който напуска вашата компания.
Дайте им най-добрите технологии
Хората често отделят часове за задачи, които могат да бъдат автоматизирани или силно ускорени с технологията. В повечето случаи е по-евтино да плащате за неща като автоматизация на календара, отколкото да планирате ръчно срещи. Днес има решения за много неща, за които може би дори не знаете, че съществуват.
Разгледайте задачите, които изпълняват служителите, особено монотонните, които ги притесняват или отегчават. Прекарването на времето за намиране на решения, които могат да автоматизират или ускорят тези задачи, не само ще ги направят по-продуктивни, но и много по-щастливи.