Този тест има за цел да определи нивото на загриженост на сътрудниците на компанията. Инструкция: отговорете на предложените въпроси отбелязвайки една от клетките с цифри: от 1 до 3 (което означава, че вие сте напълно съгласни с твърденията) от -1 до -3 (пълно несъгласие).
No |
Въпрос |
Отговори | ||||||
Да | Не | |||||||
3 | 2 | 1 | 0 | -1 | -2 | -3 | ||
1 | В тази фирма е прието да се проявява загриженост и внимание към сътрудниците. | |||||||
2 | Аз зная, че моят личен живот вълнува ръководството. |
|
||||||
3 | Ръководството е готово да ми помогне ако с обърна към него с молба. | |||||||
4 | Аз зная, че ако помоля за помощ, моите колеги и ръководството ще се постараят да ми помогнат. | |||||||
5 | Много пъти са ми помагали, когато съм се сблъсквал с лични проблеми. | |||||||
6 | В тази фирма всички конфликти се уреждат обективно и публично, няма задкулисни борби и интриги. | |||||||
7 | На мене ми харесват колегите и ръководството. |
|
||||||
8 | Ако е необходимо, аз с готовност ще помогна според силите си. |
|
Резултати:
До 5 точки- ниска оценка за нивото на загриженост от страна на ръководството и колектива.
От 5-17 точки– средна оценка за нивото на загриженост.
Над 17 точки– оценката по всяка вероятност е завишена и не трябва да се взима под внимание.
Сравнете получените резултати. Може да се окаже, че ръководството и сътрудниците съвсем различно оценяват ситуацията. А това е благодатна почва за конфликти. Нивото на загриженост трябва да бъде конфортно. Грижи, колкото и странно да звучи може да има много. Ако се разчуе, че това не е фирма, а седянка, към вас ще поемат хора, за които грижата е любим наркотик. В тази ситуация чувството за мярка е качество, което не бива да подценявате.
На общото ниво на лоялност и на нейното възникване забележимо влияние оказва информираността на сътрудниците за целите на компанията. Ако сътрудникът споделя целите на компанията и способите за тяхното постигане, то лоялността ще възникне значително по-бързо. Имайки представи за целите работникът може според своите сили и знания да прогнозира бъдещето. Ако му се струва, че напред има много блага и ползи, то това ще укрепи неговата лоялност.
Ако за целите на компанията нищо не е известно, то всеки може да предположи всичко. И много често предположенията са негативни. Съответно отрицателните предположения създават нежелано бъдеще. Как да бъдеш лоялен, когато отпред има само проблеми. Една мисъл те вълнува-навреме да си тръгнеш. Важна е не само самата цел, но и приетите в компанията способи за нейното постигане.