Да, даването на личен пример може да означава, че ще ви се налага да се върнете към основите и да покажете готовност да поемете задачи, които обикновено колегите ви изпълняват. Например, като се притечете на помощ по време на недостиг на персонал в даден участък на предприятието. Това показва един чудесен пример за персонала и ще помогне на сътрудниците на фирмата да се свържат емоционално с вас и да ви уважават заради примера на ангажираност и колегиалност.
Делегирането, макар и важна част от това да си добър мениджър, може да се разглежда или използва понякога като тактика за избягване. Сътрудниците често ценят повече шефовете и HR-те във фирмата, които дават пример и се включват в работата ежедневно, а не остават „онези от администрацията“, които си прекарват незнайно как дните в бекофиса, като постоянно делегират задачи на другите.
Тези HR-и, които дават добър личен пример и не се държат началнически, ценят равенството и не се страхуват да се включат, дори и в черната работа. Те не смятат някои задачи за нещо „под тяхното ниво“.
-
Вдъхновявайте
Традиционно HR-те, които дават личен пример, се смятат от служителите за харизматични личности, способни да предизвикат креативността и действието на хората около тях, независимо от ролите и задачите им в организацията.
Това ги прави страхотни неформални лидери, способни да вдъхновяват другите да бъдат по-креативни, по-отдадени (да работят повече), да се ангажират с промените, иновациите и развитието.
Разбира се, HR-те, които умеят да влияят с личен пример, правят това не просто чрез ефектни речи и презентации, а като показват, че зад тях има истински смисъл, конкретна практика, а не само впечатляващи думи и идеи.
Тяхното поведение на работното място и дори извън него просто отразява и въплъщава начина, по който те държат да се държат в работата и живота си колегите от тяхното предприятие, от тяхната общност със споделени цели и ценности.
-
Бъдете последователни
Един от най-бързите начини да подкопаете доверието във вашата компетентност като HR (мениджър, специалист или консултант) е чрез непоследователността си. Тя също може да доведе до значително объркване в самия персонал относно това какво се очаква да правят служителите и как трябва да го правят.
В бизнеса понякога нещата се променят много бързо, заради налагането на нови подходи, но именно затова HR-те дават пример на всички колко важно е да информираме взаимно в организацията за всички промени и да обясняваме защо и как се случват по този начин.
Тривиален факт е, но мнозина го игнорират брутално. Да казвате едно нещо и след това да направите съвсем друго, значително ще намали увереността на хората в организацията, че имат във ваше лице компетентен колега с опит в управлението и развитието на хора. Ясно е, че това може да доведе само до недоверие и загуба на уважение към ролята и действията ви в организацията.
Да водиш другите със своя личен пример означава да си последователен и рационален, което помага да запазиш всички в организацията информирани, мотивирани и организирани
Непоследователността в работата на HR-а причинява объркване и хаос в организационното функциониране и развитие.
Ето защо във втората част на този текст ще отделим специално внимание на това, което да избягваме и към което да се придържаме, вършейки все по-добре своята HR работа да влияем съзидателно на хората и организацията чрез личния си пример на членове на предприятието.