HR МениджърПолезно

Защо е важно HR да бъде лидер и да признава грешките си

IMG IT Academy

Хората са склонни да грешат. Особено, ако често им се налага да взимат решения в професионална област, каквато е HR. Единствената разлика е, че всеки от нас третира грешките по свой начин. Някой ги защитава, отрича вината им и прехвърля отговорността. Други обаче възприемат грешките като пореден урок и се учат от тях. Така обикновено постъпват лидерите.

Защо за HR е важно да бъде лидер и как може да превърне грешките си в резултати.

HR лидерство: да бъдеш или да не бъдеш

Според една от теориите за лидерството човек, който се нарича лидер в съвременния свят, има определен набор от качества и умения. Той се нуждае:

  • от фокус върху хората;
  • да умее да взема трудни решения;
  • да вдъхновява екипа;
  • да мисли стратегически;
  • да бъде пример;
  • да търси нови възможности;
  • да развива комуникации.

Много от тези умения са основни компетенции на HR специалиста. В края на краищата именно HR е този, който работи с хора, търси и набира необходимите служители за компанията, мотивира и адаптира персонала, създава свои собствени HR стратегии.

От тази гледна точка HR определено е лидер в организацията. Да, той може да не взема стратегически решения по отношение на дейностите на компанията, но ще бъде ангажиран с еднакво важна работа – да помага за израстване в професионален план на тези, които ще реализират всички поставени цели.

Защо лидерите трябва да правят грешки

Лидерът, както всеки друг член на екипа, трябва да натрупа опит и да израства като личност. В едно от направленията в психологията, НЛП (невролингвистично програмиране), има твърдение – във всеки момент от живота човек прави най-добрия избор от всички възможни. Съдейки по това твърдение, грешките са обратна връзка и опит.

Какво получават лидерите от грешките?

  1. Допълнителен опит. Всички знаят как да постъпят правилно, но грешките им дават разбиране как точно да го направят.
  2. Избавят се от страха от грешки. Колкото по-често хората правят грешки, толкова по-лесно се възприемат грешките и толкова по-малко притеснения за това имат в бъдеще.
  3. Избягване на стереотипи. Когато някой противоречи на мнението на мнозинството, което мисли стереотипно и допуска грешки, определено има шанс да приложи нещо наистина брилянтно.
  4. Открива вас и другите по нови начини. Ако не бяха грешките, никога нямаше да разберете, че вие ​​и хората около вас знаете как да мислите по различен начин.

4 стъпки за работа с грешките

HR трябва да е първият, който демонстрира как трябва да се работи с грешките. Тъй като последиците от тези грешки често засягат работата на екипа и дори на цялата компания. С какво да започнем?

Стъпка 1. Поемайте отговорност

Ако сте инициирали промяна, взели сте важни решения или сте насочили работата на другите, тогава вие носите отговорност за резултата. Трудно е да признаете грешките си, в случай че нещо се обърка, но това е, което трябва да направите. Да умееш да носиш отговорност е качество на истинския лидер.

Стъпка 2. Идентифицирайте грешките си

Разбирането на това, което точно се е превърнало в грешно решение и неговия анализ, е правилното отражение, което впоследствие ще повиши вашето професионално ниво.

Стъпка 3. Обяснете на другите

Обяснението на грешките не винаги означава да се оправдавате или да се защитавате. Понякога е важно да споделите мислите и заключенията си с другите. Това изгражда вашето доверие в екипа, демонстрира вашето общо усещане за грешка, изгражда доверие във вас и дава пример за вашите колеги как да решават проблеми.

Стъпка 4. Приложете заключения

Опитайте се да промените текущата ситуация, ако, разбира се, все пак можете да го направите. Когато вече не е възможно да се подобри нещо, просто определете сами как ще подходите към подобни проблеми в бъдеще, за да избегнете повтаряне на грешки.

Не се страхувайте да грешите!

Неприятно е да осъзнаеш, че си взел грешно решение. Но страхотната новина е, че ако се справите правилно с тази грешка, е малко вероятно да се повтори. Пропуските на лидерите са най-видими. HR е лидер в екип, което означава, че той трябва да отговаря за грешките си, да ги анализира и по този начин да бъде пример за другите.

Вижте още: Тест за изследване на способността за ръководна дейност

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close