HR НовиниАнализи

Внедряване на AI в HR – от какво се опасяват служителите на компанията?

IMG IT Academy

Изследването съдържа качествено проучване на възприятията на три ключови групи: висши ръководители, служители и потребители. Сравнявайки мненията на тези целеви групи, можете да получите ясна картина на възприемането на AI в HR днес.

Според 53% от анкетираните изкуственият интелект им е помогнал да подобрят условията за изпълнение на задълженията. 36% смятат, че AI предоставя възможност за израстване в кариерата, но останалите вярват, че AI застрашава тяхната работа.

Сега невронните мрежи и AI системите се използват във всички основни бизнес процеси, не само за сложни технически задачи, както беше преди две години.

Експертите са убедени, че има преломен момент за управлението на човешките ресурси. Дори ръководители, които преди това отричаха нуждата от интелигентни технологии в предприятието, започват да внедряват интелигентни платформи. За да постигне по-голям отклик от служителите и клиентите и да се премахне бариерата на възприятие, работодателите трябва да ги информират за потенциала на технологиите, възможностите на изкуствения интелект.

Актуални особености на AI в областта на HR:

Увеличаване на производителността на служителите

Колкото по-големи резултати постига компанията, толкова по-последователни са вътрешните процеси като анализ и способността на персонала да борави с наличните данни. Сега основният бизнес процес, върху който AI влияе, е производителността, докато преди две години, през 2017 г., AI имаше най-голямо влияние върху спестяването на финансови ресурси на компаниите.

Повишени разходи за поддръжка на системата

Неизбежно следствие от използването на технология и фирмен софтуер. Освен това има разходи за осигуряване на сигурност и възнаграждение на техническите специалисти, обслужващи AI системите.

Промяна на приоритетите

Повечето служители на предприятието ще трябва да научат нови умения. Взаимодействието с интелигентните услуги изисква бърз ум и гъвкавост на ума. Ако служителят е готов да се учи, няма да има проблеми с взаимодействието с AI. Засега само една трета от водещите световни компании предлагат възможности за преквалификация на технически неквалифицирани специалисти. В същото време 80% от персонала не е против развитието на нови умения, 20% се съмняват, че имат нужда от това.

Елиминиране на пристрастия към интелигентните системи

За големите корпорации доверието на клиентите е изключително важно и също толкова важно е да се премахне недоверчивото отношение към системите за изкуствен интелект, HR-ботове. Например служител, кандидатстващ за свободна позиция, е по-вероятно да се довери на човек, отколкото на машина. Ето защо в повечето големи компании в света все още хората избират кандидати, а не ИИ системи.

Запазване на конфендициалност

Конфиденциалността не трябва да пречи на компанията да взаимодейства с клиенти или служители. Ако AI има достъп до личните данни на специалистите на компанията, ръководството е длъжно да уведоми за това по време на интервюто. Същото важи и за информацията за партньорите.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close