Digital HRHR Мениджър

Цифровата трансформация на HR, как да не се разочароваме от новите технологии

IMG IT Academy

Преди въвеждането на нова технология е необходимо предварително да се изчислят рисковете и да се предвиди бюджет за грешки. Сега на пазара има много цифрови продукти, но не всички са универсални: всяка компания трябва да намери свои собствени решения.

Чат ботове срещу vs аудиоботове

Чат ботовете вече не са просто нова цифрова технология, а тенденция, която активно се използва от HR отделите на много компании.

Как работят те? Когато се избере вакантното място, кандидатът получава съобщение от бота със следния текст: „Здравейте! Аз съм виртуален асистент, искам да проведа интервю и да говоря за свободното място. “ Отговорите на кандидата помагат да се разбере до колко този кандидат е подходящ за свободната длъжност. Чат бота може да реши проблеми, свързани с привличането на кандидат и уреждането на среща. Най-добре електронните рекрутери работят при масовия подбор. Това са типични, често срещани свободни работни места с минимален набор от изисквания. За да се назначи човек като продавач или касиер, не се изисква дълъг и внимателен разговор. Достатъчно е да се зададат само няколко прости въпроса и да се получи отговор на тях, които чат ботът успешно прави.

Освен чат ботове, има и аудио ботове, но в повечето случаи първите работят по-добре. Най-очевидното предимство е, че кандидатите могат да общуват с тях от мобилен телефон и да го правят по всяко време на деня.

Обикновено хората търсят нови работни места във втората половина на деня, след като работният им ден на текущата работа привършва. За разлика от аудио-бота, който все пак може да позвъни в неудобно време, чат-бота „чука“ на messenger и разбира кога е удобно за разговор. Другото предимство е скоростта. От момента, в който кандидатът вижда вакантното място, до назначаване на виртуалната среща минава минута и половина.

При традиционното набиране на персонал темпото е много по-бавно: докато човекът отговори, докато служителят види неговия отклик, позвъни и зададе уточняващи въпрос, насрочи интервю, минават няколко дни. Чатботите работят най-добре за силно конкурентни свободни работни места с голям оборот.

Всяка компания може да направи чат бот, не е трудно.

Какво е необходимо за това? Първо трябва да създадете диалогов скрипт, който ще ви помогне да получите подходящ отговор на вакантното място: напишете затворени въпроси с отговор „да / не”, както и алтернативни с възможност за избор на отговор от няколко отворени за подробни коментари. Максималният брой въпроси е от пет до седем, всеки нов въпрос дава загуба на конверсия от 2%.

Трябва да помислите над сценария, така че кандидатът да не се сеща сам какво да прави по нататък. Нека ботът се представя, разкаже за компанията и за свободното място на лесен, достъпен език, който не води до объркване на кандидата. След това е необходимо да се разработи дизайн за чат бот: например, да се направи фоново изображение, което е свързано с компания. Това ще повиши осведомеността за марката и лоялността на кандидатите.

След това можете да тествате чат бота. Получавайки статистика за комуникацията с кандидатите, трябва да вземете предвид грешките и да ги коригирате.

Облачни технологии

Чат ботовете са само част от голям процес – цифрова трансформация, през която преминават всички компании в света. Д-р Ернесто Маринели, старши вицепрезидент и ръководител на глобалния екип на HRBP, говори за цифровото преобразуване в SAP (Италия).

Стратегията на SAP включва три основни елемента: опит на служителите, корпоративна култура и облачни технологии. „Когато искам да проверя някаква информация, мога да го направя с едно кликване. Преди 20 години беше трудно да се предскаже, че технологията ще достигне такива мащаби. Този факт напълно променя възприятието за света и по-специално за работата ”, казва Маринели.

Корпоративната култура в SAP се основава на следните принципи: всеки може да бъде този, който иска да бъде, да прави това, което иска да прави, а всеки човек има талант. Въпреки че звучи много просто и банално, всъщност трябва постоянно да се работи за развитието на талантите на служителите. В ерата на цифровата трансформация облачните технологии помагат за възможно по-голяма гъвкавост и следване на времето.

„Ако погледнете света през призмата на последните години, можете да видите, че именно опитът на служителите, културата и облачните технологии са тези, които променят бизнеса. Първият елемент е много важен за купувачите. Вторият е принципно за новите служители. Благодарение на този подход към набирането в SAP всеки служител може да получи мечтаната работа. В организацията работят хора от 19 страни по света, а компанията има всички шансове да стане номер едно на италианския пазар на труда. И трето: всички компании трябва да използват облачните технологии, тъй като те формират съвременната реалност. С други думи, цифровата трансформация е чудесна възможност за човешките ресурси да създаде тези условия на труд, които ще бъдат удобни за всички ”, заключава Маринели.

Цифрова трансформация в България

Цифровата трансформация се случва и в българските компании. Активно се разработват нови решения за автоматизиране на HR процесите и за намиране на най-добрите служители. Всеки бизнес има свой собствен начин и досега няма система, която да е идеална за всяко предприятие.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Мениджър

HR Мениджър е специализиран интернет ресурс насочен към предоставяне на актуална информация в областта на мениджмънта и управлението на човешките ресурси, както и полезни съвети и насоки към младите специалисти, които търсят професионална реализация.

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close