Digital HRHR Мениджър

Технологии в HR: Какви инструменти използват HR?

IMG IT Academy

Всяка година технологиите, по един или друг начин, свързани с бизнеса, стават все по-съвършени. Модернизира се и HR-сферата. За HR най-важните технологични иновации са тези, които могат да помогнат за ускоряване на процеса на търсене и подбор на необходимите кандидати. Колкото по-малко време отнема, толкова по-добре.

Както в много други сфери, в HR на помощ идват изкуственият интелект с машинно обучение и прогнозен анализ, big data, разпознаване на лица и глас. Нека разгледаме отделните направления и практически случаи.

Решение на HR задачите с помощта на приложения

Тъй като смартфоните са неразделна част от нашия живот, за работодателите и потенциалните служители е по-удобно да се търсят взаимно чрез мобилни приложения. Според статистиката броят на потребителите на мобилни устройства е 4,57 милиарда. Освен това някои от тях имат не едно устройство, а няколко, тоест броят на активните устройства е по-голям от броя на потребителите. По правило хората са три до пет пъти по-склонни да използват смартфони, а не персонални компютри или лаптопи и следователно мобилните инструменти за „кадри“ се оказват най-ефективни.

Мобилните HR услуги използват известия за кандидати и рекрутъри, което значително ускорява процеса на комуникация. Рекрутерът обявява свободно място, след което сервизът изпраща изпраща известие, ако някой е публикувал резюме което в по-голямата си част отговаря на критериите за подбор. Освен това услугата не се ограничава до известия, но провежда и първично сортиране на оптималните автобиографии. Използвайки мобилни приложения за HR, компанията може не само да търси нови служители, но и да получава обратна информация от търсещи работа или щатни служители.

Анализ на големи данни и прогнозен анализ

Измина времето, когато набиращите персонал просто натрупваха данни за потенциални служители, създавайки сравнително прости бази данни. Сега тази информация трябва да бъде анализирана и разработена с помощта на AI, big data и машинно обучение. Компаниите, които използват модерни системи за анализ на потенциални служители, работят два до три пъти по-ефективно от своите колеги, които просто събират информация.

Активната работа с big data в HR едва сега започва, засега малко компании използват възможностите на технологиите. А диапазонът от възможности е много широк: например обработката на естествен език може да се използва за анализ на хиляди резюмета, които идват в отделите за човешки ресурси на големи компании. Служителите често не могат да се справят с такъв обем информация, така че използването на съвременни технологии е просто необходимо. Анализът на big data дава възможност за класиране на автобиографии и създаване на рейтинг на кандидатите, което значително улеснява работата.

Една от известните аналитични HR услуги Jibe Insights позволява на ръководството на компанията да наблюдава дейността на отдела за набиране на персонал, да оценява ефективността на интервютата и да проследява пътя на служителя от кандидата до мениджъра.

Този метод за намиране на служители се използва от Keencorp. Услугите определят потенциала на кандидатите и способността им да работят в сферата от резюмето. Според едно проучване неочевидни факти в автобиография, например, на продавач, могат да открият и наемат високоефективни специалисти.

Тези фактори са доста прости – липсата на правописни грешки в автобиографията или опити за напускане на училище като дете, успешна работа на предишни места, възможност за анализ на неясни инструкции, многозадачност и способност да планирате време. Резултатите от проучването ясно показват, че дипломата от престижен университет и препоръките от бивши работодатели нямат голямо значение.

Обработката на големи данни помага да се намалят загубите на компанията, свързани с неудачно набиране на персонал. Разходите за човешки ресурси, разходите за обучение, загубите поради намаляване на общата производителност на труда, отлив на клиенти, които не получават обещаната услуга, са само част от нерентабилните бюджетни елементи.

Положителният момент в работата с големи данни в HR е, че компанията може да конфигурира набиращите си канали специално за тези специалисти, от които се нуждае. Отличен случай е подборът на персонал в социалните мрежи от хотелската верига Marriott Hotels. Компанията разполага с най-популярната страница за набиране във Facebook, с 1,2 милиона харесвания и хиляди потенциални служители, които се свързват с Marriott всеки ден. Компанията успя да постигне толкова високи резултати чрез оценка на различни канали за набиране и фина настройка на персонализацията.

Прогнозната HR аналитика също се използва широко, когато една компания изследва натрупаните данни за своите служители за различни цели – например, моделиране на вероятността да напусне компанията или новата роля на ключов служител. Благодарение на прогнозният анализ, компании като Xerox, Walmart и Credit Suisse успяха да намалят оттока на персонал с 20%. Съответно намаляват загубите от текучеството на персонал, намалява броят на „токсичните“ служители, които влияят негативно на условията на труд в своя отдел и се увеличава периодът на задържане на опитните специалисти.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close