HR РесурсиПодбор на персонала

Социалното набиране като нов инструмент

IMG IT Academy

Най-вероятно вашата компания все повече се обръща към социалните мрежи, за да попълни своята база данни за таланти.

Социалното набиране на персонал се превърна в много ценен начин за намиране на кандидати, които са подходящи за вашата компания със своите професионални и индивидуални качества. С повече от един милиард потребители на Facebook и приблизително 400 милиона потребители на Linkedin, социалните мрежи създават и поддържат огромно разнообразие от връзки между тях, понякога ви позволяват да намерите подходящия специалист по-бързо, отколкото в специализирани платформи за търсене на работа.

Jobvite, международна платформа за търсене на работа, проведе проучване, в което установи, че повече от 90% от набиращите персонал вече използват или планират да използват социалните мрежи не като помощни инструменти, а като един от основните, заедно със специално предназначените за целта.

За да започнете кампания за набиране на персонал в социалните мрежи, трябва да направите поне 4 стъпки. Те се пресичат с принципите на брандинга и съдържателната реклама и съдържателна реклама.

Избор на правилната социална мрежа за социалното набиране

В момента има няколкостотин социални мрежи, включително най-популярните и най-големите. За да привлечете хората чрез тях, а не просто да ги търсите сами, просто създадена страница и дори популярност не са достатъчни. Важно е да разберете кого търсите, за да разберете къде да го търсите. Не си струва да търсите финансов директор, който да стартира кампания във Фейсбук. Такива специалисти обикновено са твърде заети, за да седят в забавни социални мрежи и ако се окажат там, репутацията на самата платформа няма капацитет да търси толкова високо ниво на специалисти. Те са изключително, много малко на тези места. Ако обаче отидете на LinkedIn, шансовете ви ще се увеличат драстично.

Вашите служители онлайн са вашата подкрепа.

Културата на професионалните социални мрежи у нас не е толкова развита, но и в Европа все още има над какво да се работи. Помогнете на служителите си да създават акаунти в социалните мрежи, от които се нуждаете, така че да получавате достъп до бившите им колеги, професионалния опит на техните приятели и стартирате т.нар. кампания от уста на уста, което ще подкрепи вашите икономически усилия за разпространение на информация за вас. Важно е да запомните, че правилно проектираният профил е ключът към успеха не само на вашия служител, но и на вашия. Не позволявайте на нещата да се движат на самотек. Освен това, обръщайки се към служителите за помощ, разпространявайки информация чрез тях, вие ги привличате, за да подкрепят репутацията на компанията, всъщност завоалирано питате за тяхното мнение, което влияе благотворно върху вътрешния климат на компанията.

Изграждане на своя общност в помощ на социалното набиране

Стъпка, която изисква време и прилагането на предишните две, но ако е успешна, осигурява стабилно попълване на базата на таланта. Очевидна ли е връзката с in-bound?

Блог, група, страница, всичко в избраната социална мрежа с най-новите новини от света и компанията. Не забравяйте за ключовите думи и връзките от всички ваши официални източници.

Не захвърляйте всичко след всяка находка

Сигурни ли сте, че вече няма да имате нужда от нови служители, ако вече сте намерили правилните? Готови ли сте да изхвърлите резултатите от многодневните усилия само защото социалните мрежи са предимно място за забавление?

Не правете грешката на много компании, не изоставяйте акаунта си, дори и да не е толкова активен, колкото бихте искали. Страхотните резултати изискват големи инвестиции, както интелектуални, така и финансови, не позволявайте да пропаднат.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close