• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Експерт Мнения

Симптомите и слепите петна на лошия работодател (Първа част)

Д-р Пламен Димитров, RODC

Редактор От Редактор
25.06.2024
В Мнения, HR Експерт
Време за четене: 1 минути
A A
0
Симптомите и слепите петна на лошия работодател (Първа част)

Как можете да разберете дали работите за работодател, който ще ви причини повече вреди, отколкото ползи? Как да разберете кога е време да напуснете работата си? Каква е психологията на склонните на сенчести практики  работодатели – незачитане на труда на служителите си, невнасяне на осигуровки, манипулации и експлоатация?

Всеки има свой списък базиран на опита му в срещите с лоши работодатели

Да, има ги, разбира се, и е полезно да си припомним някои от основните характеристики на лошия работодател, т.е. признаците, за които трябва да внимавате:

  1. Лоша или никаква комуникация със служителите

Знаете, че има проблем с комуникацията във вашата компания, когато научите за преструктуриране или съкращения от външни източници, като новинарски уебсайтове или други социални медии. Компаниите, които ценят работната си сила, ще информират служителите си своевременно за промените и ще се консултират с тях, когато е възможно, за да преминават заедно с тях през промените, които могат да засегнат организацията на работата, интересите и кариерата им.

Лошата или липсата на корпоративна комуникация в компанията може да доведе до недоверие и да създаде пропаст между работодателя и служителите.

Добрият работодател установява ясна и добре дефинирана политика и устойчива практика, когато става въпрос за комуникация по всички вълнуващи служителите въпроси.

Ясната комуникационна политика води до прозрачност, като държи всички служители информирани за най-новите проекти на ръководството на компанията и какво хората могат да очакват на работното си място. Въвеждането на ефективна комуникационна политика също поддържа екипа мотивиран, ангажиран и осъзнаващ, че всички работят упорито за една цел. И могат да общуват по всички аспекти на организационния живот и условията на труд.

  1. Неясни цели или посока

Ако работите в организационна среда, в която целите или задачите ви са много неясни и не се знае как и дали работата ви се оценява или измерва, имате лош работодател. В подобна работодателска практика на непрозрачност и неопределеност, е много трудно да знаете къде да насочите енергията и вниманието си.

А да имате ясна насока за вашата работа и нейната цел означава, че всеки знае какво се очаква от него и какво трябва да постигне, за да успее. Нежеланието и/или неумението на работодателя да осигури такава работна среда е ясен сигнал, че нещата при него не са наред и той, а не вие се нуждае от професионална помощ.

  1. Липса на регулярна обратна връзка

Ако работите за компания, в която обратна връзка се дава само веднъж годишно (и то, ако имате късмет!) при прегледа на ефективността и атестациите, работодателят ви не си върши работата – не ви казва как напредвате в справянето си с работните задачи. Отговаряте ли на очакванията на позицията си? Какво трябва да направите, за да се подобрите? Каква е вашата кариерна перспектива в тази компания?

Работодателите, които предоставят редовна обратна връзка, помагат на служителите непрекъснато да се усъвършенстват, самоорганизират и развиват в своите трудови и организационни роли. Освен това им посочват ясно и с факти и доказателства, че правят или не правят това, което се очаква от тях. И, разбира се, какво може да се наложи да променят в работата и работните си отношения.

  1. Лошо лидерство

Ако работите от доста време в дадена организация, вероятно сте попадали на примери за лоши лидери на различни нива в организационната йерархия. Лидери, които се занимават с микро-мениджмънт; лидери, които не изслушват; лидери, които са сякаш оперирани от емпатия и човечност; доминантни и нарцистични лидери, които манипулират и тормозят служителите си, и лидери, които не предоставят възможности на своите служители да израстват или да вземат самостоятелни решения.

Една организация се нуждае от цел, към която служителите да работят, посока, чувство за отговорност и операции, които протичат гладко.

Ако работодателите нямат манталитета и капацитета, нужни за ефективно корпоративно управление, това може да е знак, че те (или не могат, или не желаят, а понякога и двете наведнъж) да осигурят на служителите си работна среда и условия на труд, които са благоприятни за работа и я превръщат в приятно изживяване и творчески процес.

  1. Дисфункционална фирмена култура

Работата в компания с нездравословен баланс между работа и личен живот, високо текучество, тормоз и в среда, която кара служителите да се чувстват изтощени, застрашени (несигурни), немотивирани и неудовлетворени, може да бъде друг знак, че може би е време да предприемете крачка и да се разделите с работодателя си.

Добрите работодатели полагат положителни и системни усилия да ръководят екипа на организацията с личен пример и да живеят според ценностите, които смятат за важни при създаването на желаната организационна култура, която вдъхновява техните екипи, кара ги да се чувстват подкрепяни и насърчава служителите да се уважават, подкрепят взаимно и да се грижат един за друг.

Ако откриете, че работите за работодател с гореспоменатите признаци, може би е време да си потърсите други възможности за кариера. Направете проучване и попитайте колегите или менторите си.

Да, има много компании, които вземат предвид интересите и нуждите на служителите си. Добрите работодатели вярват в своите хора, като ги насърчават да се развиват и да постигат пълния си потенциал на работното място.

Лошите шефове са голямо разнообразие

В повечето случаи, бизнес собствениците и топ-мениджърите в една организация са тези, които могат да направят или да съсипят кариерата на своите служители.

„Как да разберете дали вашият шеф е просто разочароващ или наистина лош?“ Това е често срещан рефрен в програмите за управление на таланти. И наистина, хората не напускат компаниите – те напускат лошите шефове.

Страница 1 от 2
12Напред
СподелетеСподелете

Прочетете още

2150038853
HR Експерт

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
freepik retouch 92770
HR Експерт

Прозрачност и справедливост в управлението на заплащането

24.02.2025
we are hiring
HR Експерт

От данни към действие: Как стандартизирането на разходите за наемане трансформира успеха на бизнеса

02.01.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

vn

Вероника Николова: PR специалистът е гласът, който прави бизнеса разбираем, човешки и въздействащ

07.07.2025
blagomirakotseva

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
vn

Вероника Николова: PR специалистът е гласът, който прави бизнеса разбираем, човешки и въздействащ

07.07.2025
blagomirakotseva

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Винаги активен
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Управление на опциите Управление на услуги Управление на {vendor_count} доставчици Прочетете повече за тези цели
View preferences
{title} {title} {title}
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?