• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Ресурси Адаптация на персонала

Практики, които ще ви помогнат да свикнете да сте част от екип

Редактор От Редактор
27.01.2023
В Адаптация на персонала, HR Ресурси
Време за четене: 1 минути
A A
0
rabota v ekip hr manager 640x405 1

Стаж

Да опознаеш бранда отвътре, да се запознаеш с историята на компанията – това са задачите, които си поставя всеки новодошъл при посещението на фабрика, магазин или ресторант. В повечето случаи на етапа на интервюто в сектора на бързооборотните стоки кандидатите се питат дали са използвали продуктите, дали са запознати с определени серии и дали са готови да ги изпробват сами.

На етапа на интервюто питаме за готовността да носите фирмена униформа и да прекарате поне един ден в кухнята. Отговорът е положителен в над 90% от случаите, но понякога специалистите по подбор на персонал се сблъскват с арогантно недоумение. Отрицателният резултат в този случай е много важен за нас: ако човек не е готов да приеме едно от важните правила на корпоративната култура на етапа на интервюто за работа, той вероятно „не е нашият пътник“. Струва си да се отбележи, че стажът е задължителен елемент от първоначалната адаптация за всички нива – от висшето ръководство до редовия персонал.

Още на етапа на интервютата кандидатът прекарва въвеждащ ден на работното място, а одобрените кандидати имат по-сериозен стаж, след като бъдат официално наети. Продължителността на „кухненската“ командировка зависи от длъжността на служителя и може да продължи от един до няколко месеца. Задачите на всеки специалист също са различни: генералният директор трябва да оцени организацията и ефективността на бизнес процесите като цяло. Специалистът по връзки с обществеността трябва да открие „триковете“ за по-нататъшно популяризиране навън. Финансистите и счетоводителите трябва да се запознаят с оперативните системи и особеностите на управлението на документите. А директорите и управителите на ресторанти трябва да навлязат в абсолютно всички детайли.

Стажът се организира от специален отдел за обучение, а изискванията са строги. Изисква се медицинско свидетелство, определен е дрескод (светла тениска, тъмен панталон и тъмни затворени обувки, момичетата трябва да се разделят с лака за нокти и да намалят дължината на маникюра си за известно време). В края на кухненския ден всеки стажант дава писмена и устна обратна връзка на ръководителя за преживяванията си.

praktiki chast ot ekip hr manager

 

Стажовете са задължителни не само за служителите на пълен работен ден, но и за представителите на франчайз партньорите. За компанията е много важно всички служители да работят в една и съща корпоративна култура, поради което процесите на адаптация се прилагат дори за собствениците на компанията. Хората са основният актив на едно предприятие, така че мениджър, който не е готов да инвестира в хората и да се ангажира с тяхното развитие, никога няма да може да стане партньор. Заслужава си също така да се разработят програми за адаптация за всички нови франчайзи, които им позволяват да разберат и приемат в детайли корпоративната култура на старшия партньор.

„Tone from the top“ (от англ. „тон от върха“) – културата започва от „главата“ и без ярки модели за подражание в лицето на управителите, които се грижат за служителите си и ги ръководят, бизнесът няма да бъде ефективен.

Страница 2 от 2
Назад12
СподелетеСподелете

Прочетете още

blagomirakotseva
Интервюта

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853
HR Експерт

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
13097
HR Ресурси

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

vn

Вероника Николова: PR специалистът е гласът, който прави бизнеса разбираем, човешки и въздействащ

07.07.2025
blagomirakotseva

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
vn

Вероника Николова: PR специалистът е гласът, който прави бизнеса разбираем, човешки и въздействащ

07.07.2025
blagomirakotseva

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Винаги активен
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Управление на опциите Управление на услуги Управление на {vendor_count} доставчици Прочетете повече за тези цели
View preferences
{title} {title} {title}
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?