HR МениджърПолезно

Полезни съвети за HR специалисти търсещи работа

IMG IT Academy

HR специалистите също са хора и нищо човешко не им е чуждо. Те напускат или са уволнени, излизат на пазара на труда, пишат автобиографии, получават или не получават покани за интервюта, чакат желаната оферта за работа. Какви грешки правят професионалистите, когато търсят работа?

Повечето HR-и, когато търсят работа, се сблъскват със стандартните проблеми на всички търсещи работа. Според данните от диагностичните въпросници това са:

  • много откази, малко покани;
  • автобиографията ми не се разглежда или не ми се обаждат за свободни работни места, които ме интересуват;
  • имах прекъсване в работата почти една година, напоследък има много малко обаждания;
  • не мога да отгатна очакванията на работодателя за заплатата и по този пункт получавам откази;
  • мисля, че съм изчерпал/а всички източници на търсене на работа;
  • неувереност в себе си, изглежда, че автобиографията ми не е това, което трябва да бъде, и някак не отговарям на всички очаквания;
  • ефект на „тишина“: няма обратна връзка.

HR се „опакова“

Грешка е да се приеме, че кой, ако не HR, знае какво и как да пише в резюмето. В реалния живот предимно в резюмето е отразена същността, версията е далеч от „продаваща“, наблюдават се много големи обеми ( до осем страници) поради факта, че е трудно да се изолира основното, цифрите не винаги присъстват, не винаги има резултати от работата.

Трябва със свеж поглед да погледнем нашия опит, правилно да поставим акценти, да добавим „маркетинг“ към формулировката и да засилим достоверността на аргументите. Дайте повече конкретика:

  • покажете технологиите, които използвате в работата си;
  • представете резултатите в цифри от гледна точка полза за бизнеса;
  • не описвайте проектите твърде дълго, добавете визуален компонент – опишете накратко случаите или предоставете връзки към тяхното подробно описание в облака;
  • демонстрирайте кои усъвършенствани инструменти използвате (сканиране на примери за развитието в секцията с портфолио).

HR и мотивационно писмо

Всеки HR специалист разбира, че трябва да бъде написано мотивационно писмо. Но той не винаги разбира как. Съсредоточете се върху вашите предимства като цяло и по-специално върху специфичните предимства за вашия работодател. За целта преценете по важност за работодателя критериите за оценка на кандидатите и поставете акценти по такъв начин, че да предизвика интерес към вашата кандидатура.

HR в социалните мрежи

И тук, изглежда, има море от информация за това какво е позволено и кое не, но картината на света е различна за всеки:

  • профилът може да бъде запълнен, но не напълно;
  • не е очевидно кой сте и как можете да бъдете полезни;
  • представлявате се в социалната мрежа, но тя не работи за вас;
  • има кръг от „приятели”, но това са 10 души от минал живот;
  • кръгът от полезно съдържание не се формира;
  • има абонамент за лидери на общественото мнение, но изборът не е систематичен;
  • има членство в групата, но изборът е неосъзнат.

Life hack – намерете служители от компании от вашия „списък с желания“ и вижте как са оформени техните профили или резюмета, може да видите много интересни неща.

HR търси свободни места

В процеса на търсене на свободни работни места HR също не се различава много от другите категории персонал – един и същ фокус само върху „работните“ сайтове. Изключение правят рекрутърите, за които:

  • работните дъски са работещ инструмент;
  • знаят къде и как да сърфират в социалните мрежи;
  • не е трудно да намерят точния човек в случай на целево търсене.

Представителите на други HR компании се надпреварват да разширят фунията си за вакантни места. Особено, ако търсенето на работа се извършва след дълга почивка (кандидатът е работил дълго време в една компания или винаги е бил канен с препоръки) – правилата на играта на пазара на труда са се променили, трябва да „наострите брадвата“.

Къде да търсим?

  1. „Работни“ сайтове. Използвате ли всички възможности? Проверете например колко автоматично търсене имате в личния си акаунт? Оценете ефективността на използването на
  2. Избор на групи в социалните мрежи и препоръки в затворени групи, по лични връзки.
  3. Мероприятия – Работата на HR включва посещение на различни срещи, конференции, кръгли маси. Има милион възможности за нови познанства! И колко тъжно е понякога да чуем от кандидат „нямам време за това“ или „компанията не ме изпрати“.
  4. Формиране на публичен образ – успешният служител сега трябва да бъде виждан: присъединете се към асоциации и клубове, говорете на събития, пишете статии, водете уебинари, организирайте ваша група в социалните мрежи. Става въпрос за личният бранд в дългосрочен план.

HR се подготвя за интервю

И отново удивителен е факта, че HR-те са живи хора, те също трябва да тренират уменията си за интервю. Препоръчваме ви да проведете щателна подготовка и да дойдете на интервюто напълно въоръжени.

План за подготовка:

  1. Търсим в мрежата информация за човека, с когото имаме среща (биография, интервюта, публикации, профили в социалните мрежи). Фиксираме основните факти (сфера на неговите интереси, учебни заведения, позиции, компании, постижения, житейски събития) – ще има на какво да се опрем в разговора. Потърсете какво ви обединява.
  2. Чудесно е, ако намерите видео, за да определите типа на личността, темперамента, начина на общуване.
  3. Внимателно проучете длъжностната характеристика, уебсайта на компанията. Обърнете внимание на нюансите, вие сте HR, може да бъдете помолени да споделите наблюдения.
  4. Направете списък с въпросите, които са останали неразбираеми от длъжностната характеристика – по структура, критерии за оценка на вашата работа, колектива и т.н. Не се надявайте да задържите всичко в главата си, добавяте стрес – ние не искаме да изглеждаме бледи, опитвайки се отчаяно да си спомним всички пунктова в списъка или мърморейки разочаровано „нямам въпроси“?
  5. Представете примери за ситуации, които могат да демонстрират определени ваши компетенции.

УСПЕХ!

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close