• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Ресурси

Подходът на HR за управление на тормоза на работното място

Редактор От Редактор
24.04.2024
В HR Ресурси
Време за четене: 1 минути
A A
0
Подходът на HR за управление на тормоза на работното място

Тормозът на работното място е широко разпространен проблем, който може да окаже сериозно въздействие върху благосъстоянието на служителите и организационната култура. А HR отделите са тези, които играят ключова роля в преодоляването и предотвратяването на проявите на тормоз на работното място.

Затова и в тази статия ще разгледаме няколко водещи практики на HR към управлението на тормоза на работното място, както и стратегии, политики и механизми за подкрепа.

Ролята на HR в разпознаване на тормоза

Тормозът на работното място обхваща постоянно лошо отношение, обиди или заплашване на служител от страна на колеги или началници. Той може да се прояви чрез вербално насилие, изолиране, саботаж или други форми на агресивно поведение.

Най-често признаците на тормоз са:

  • Системно натякване на недостатъци, критикуване или подценяване;
  • Изолиране или отстраняване на служителя от дейности, свързани с работата;
  • Саботиране на работата или проектите;
  • Отправяне на заплахи за здравето и живота.

Стратегии на HR за справяне с тормоза

Повечето HR отдели разработват и прилагат цялостни политики за борба с тормоза, които очертават представата за приемливото поведение и определят последиците от нарушенията. Въпросните политики реално задават тон за работна среда, в която цари уважение, и предоставят на служителите различни варианти за превенцията или поверителното докладване на инциденти, когато те вече са в ход.

Освен това HR специалистите провеждат редовни обучения, за да информират служителите и мениджърите за тормоза на работното място, какво е неговото въздействие, както и какви са начините да го предотвратяват и да се справят ефективно с него.

Подобно обучение дава възможност и на служителите да разпознават и докладват на мениджърите си, когато забележат тормоз на работното място, така че ръководителите да имат възможност за навременна намеса.

Въвеждане на системи за поверително докладване

В HR отделите на големи компании, като Google, Tesla и Microsoft, а и не само – дори и в университети като този в Харвард – се осигурява наличието на поверителни канали за докладване, като например анонимни горещи линии или онлайн платформи, където служителите могат да сигнализират при случаи на тормоз, без това да носи отрицателно въздействие върху тях самите. Подобна конфиденциалност насърчава откритата комуникация и дава възможност на HR да разследва и разглежда жалбите незабавно.

Оказване на подкрепа за жертвите на тормоз

1. Предоставяне на услуги за консултиране при случай на тормоз

HR специалистите могат да окажат най-добрата консултация и подкрепа на жертвите на тормоз, тъй като са най-добре запознати със средата на работа. Те са тези, които могат да окажат достъп до Програмите за подпомагане на служителите (ППСП) или, в краен случай, да ги насочат към външни консултанти или терапевти.

Защита на лицата, подаващи сигнали за нередности

HR отделът трябва да има изградена стратегия за защита на служителите, които съобщават за случаи на тормоз, тъй като сигналът им може да стане причина за отмъщение или преследване. Устойчиво разработените политики за защита на лицата, подаващи сигнали за тормоз, биха дали по-голяма сигурност на служителите, че могат да сигнализират без страх от негативни последици. По този начин се насърчава и цялостната култура на прозрачност и отчетност.

HR специалистът играе ключова роля в справянето с тормоза на работното място чрез проактивни политики, обучение и услуги за подкрепа. Като насърчава културата на уважение и отговорност, HR допринася за по-здравословна и по-продуктивна работна среда, в която служителите се чувстват ценени и в безопасност. Заедно можем да се преборим с тормоза на работното място и да създадем работни места, където всеки може да се развива.

Полезни съвети

Как служителите могат да направят разлика между конструктивна критика и тормоз?

Конструктивната критика се фокусира върху конкретно поведение и цели да помогне на служителите да подобрят работата си, докато тормозът включва повтарящи се и необосновани нападки, целящи да подкопаят или навредят.

Какво трябва да направя, ако стана свидетел на тормоз на работното място?

Незабавно докладвайте за инцидента на HR. Не се намесвайте директно, тъй като това може да доведе до ескалация на ситуацията или да изложите себе си на риск.

Може ли да се случи тормоз между служители с еднакъв ранг?

Да, тормоз на работното място може да се случи между колеги или колежки на едно и също ниво в организацията.

СподелетеСподелете

Прочетете още

13097
HR Ресурси

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
2149151164
HR Ресурси

Управление на човешкия капитал: От идентифициране на проблеми към устойчиви решения

18.03.2025
eric prouzet b3ufxwcvbc4 unsplash
Подбор на персонала

Как да избегнем грешките при наемането на персонал?

13.03.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?