HR МениджърПолезно

От какви HR показатели се нуждаят ръководителите?

IMG IT Academy

Като начало е важно да се определи какъв вид HR показатели са необходими на ръководителя. Най-важният принцип „разбирайте добре клиента си“ е първото нещо, което HR специалистите трябва да запомнят, когато разработват система от HR показатели за конкретна организация.

Клиентът в този случай е не само ръководителят, но и самата компания, нейната стратегия и сегментът на бизнеса, в който оперира, тъй като всеки отрасъл има своите специфики.

Правилният избор на ключови показатели ще има положително въздействие върху работата на служителите, ще разкрие скрити модели в работата на организацията, правилно ще прогнозира развитието на бизнеса и ефективно ще управлява рисковете. Персоналът е един от най-важните икономически ресурси на компанията, така че е ясно, че за мениджърите е необходимо да се привлекат правилните хора към компанията, както и да се следи ефективността на тяхната работа.

В малките компании, където мениджърът познава всеки служител лично, рядко са необходими HR показатели. Но когато размерът на организацията достигне по-голям мащаб, се появяват няколко нива на подчиненост, понякога дори матрична система за управление и тогава за ръководителят става трудно самостоятелно да оцени ефективността на инвестициите в човешки ресурси, да идентифицира съществуващите проблеми във фирмата и да намери начини за тяхното решаване, без да разчита на конкретни HR показатели.

От какви HR показатели се нуждаят компаниите?

Има редица основни показатели, свързани с повечето компании и мениджъри. Сред тях на първо място бихме отделили следните:

  • статистически данни за персонала: общият брой служители в организацията, разпределението им по различни бизнес групи и места / клонове на компанията;
  • показатели за ефективността на търсенето и наемането на служители: броят на откритите свободни работни места във фирмата, скоростта на затваряне на свободните работни места, ефективността на инструментите за търсене, нивото на удовлетвореност от ръководителите на лицата по наемане, процентът на отхвърляне на оферта за работа сред потенциалните кандидати, процентът на служителите, успешно преминали изпитателния период;
  • ключови показатели, необходими за компетентното бюджетиране: процент на ведомост от общата печалба на компанията, разпределение на ведомост по различни бизнес групи и места / клонове, средна цена за наемане на един служител;
  • показатели за участието на персонала в живота на компанията: индекс на удовлетвореност на служителите, NPS (Net Promoter Score) – индексът за лоялност на персонала към компанията, нивото на текучество на персонала в организацията.

Ако в определена област се открият слабости, могат да бъдат разработени допълнителни НР показатели за идентифициране на причините за проблема и намиране на ефективни начини за неговото решаване.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close