HR ЕкспертСтатии

МИЛЕНИАЛИ: КАК ДА СЕ РАБОТИ С ТЯХ?

IMG IT Academy

От доста време компаниите говорят за милениали, които днес активно заемат важни позиции в компаниите. Това е поколение, обединяващо „Y” и „Z” и имащо репутация, напълно различна от образа на старшите колеги. Капризни, загадъчни, амбициозни, нестабилни.

Днес HR трябва да разбере това поколение и да изгради план за действие за привличане на млади таланти. В България „децата на 90-те“ навлизат на активния пазар на труда, съответно броят на младите специалисти намалява и следователно борбата за тях става все по-силна. Пригответе се!

Какви са характеристиките на новото поколение? Как да ги привлечем и ангажираме в работата?

Милениали, вятърничаво поколение

Новото поколение не е толкова привързано към работното си място. Младите хора (до 30 години) са сигурни, че ако заниманието не носи удоволствие и удовлетворение, тогава трябва да напуснете и да потърси „своето място“. Компания, наемаща неопитен служител, трябва да разбира това.

Според проучване на Deloitte относно участието на поколение Y, 49% от анкетираните вече отхвърлиха работа, която не съответства на техните етични принципи. Заплатата е важен мотивационен момент, но все пак те не се страхуват да кажат „не“.

Ако фирмените ценности противоречат на техните възприятия, има голяма вероятност да напуснат в рамките на първата година.

Изискване за автономност

Поколения X и Y са особено привлечени от предприемаческата дейност. Свой бизнес те възприемат като възможност да създадат „работата на мечтите“: подходящ график, любими занимания, липса на шефове.

Ние обаче ще бъдем реалисти, повечето от тези, които декларират желанието си да работят за себе си, няма да отворят собствен бизнес, а ще изберат компания, която ще предложи своите усилия и способности. Въпреки това, работодателят може частично да осигури условия, които привличат младите хора в предприемачеството: самостоятелност, гъвкав график.

Как да увеличите въвлечеността на милениалите?

Предпочитайте доверително управление

По-младото поколение с голямо желание ще работи с мениджъри, които ги чуват и им се доверяват. Добре установената комуникация е първият ключ към успеха в работата с  милениали. Бъдете инициативни, проявявайте интерес към успехите и трудностите на младите колеги, отговаряйте на техните въпроси колкото е възможно по-подробно.

Можете да организирате редовни срещи или чат във вътрешния форум, като цяло чат и т.н. Изградете доверчиви отношения чрез постоянен контакт и наставничество в задачите.

Обогатявайте интелектуално

Компанията е място за създаване не само на пари, но и на нови знания за всички участници в процеса. Поколение Y вижда работното място като продължение на процеса на обучение, така че дайте възможност на завършилите вчера възможност да продължат обучението си във вашата компания. Тя може да бъде под формата на обучения, коучинг, наставничество, майсторски класове.

Удивлявайте младите служители

Едно от отличителните белези на поколение Y е желанието им да бъдат многофункционални и да изпробват няколко професии. Тази година се занимават с маркетинг, а на следващата година подават резюме в логистичния отдел. Това означава, че за да се запазят такива служители, е необходимо да им се даде възможност да се опитат в различни роли в рамките на една компания.

Организирайте в компанията уникална стажантска програма за служители. Позволете на тези, които желаят в продължение на няколко месеца, да се опитат да работят в съвсем различна роля в отделите на своите колеги. Това ще сплоти вашия екип!

Говорете за ценностите и етичните принципи

Милениалите са много привързани към разбирането на ценността и важността на това, което правят. Те, много повече от своите предшественици, се грижат за екологията, етиката, бъдещето на обществото и т.н. Вашата компания социално отговорна ли е? Говорите ли вие за това?

Препоръчваме ви да организирате малък проект за вашия екип. Като пример, обърнете внимание на кампанията L’Oréal, която позволява на служителите да прекарат няколко часа, като работят за доброволчески кампании. Подобни инициативи могат да засилят HR бранда и да задържат представители на поколения Y и Z.

Направете работното им място приятно и забавно

Младите хора обичат достъпността, удобството, общителността и откритостта. Повечето от тях ще бъдат по-продуктивни, ще работят в приятна и умерено спокойна атмосфера, отколкото в стресови условия.

Използвайте техниките на тиймилдинг, за да подобрите екипния дух. Най-достъпното е редовно да се организират общи закуски, обеди, вечери. Това ще обедини служителите и ще помогне за изграждането на HR бранда.

Използвайте нови технологии, познати на това поколение

Приложения, чатове, курсове за дистанционно обучение, кратки видеоклипове, аудио за обмен на информация с колеги – във всичко това милениалите се чувстват като риба във вода. Дайте им възможност да използват обичайните за тях инструменти на работното място.

Ето защо HRmaps разработи мобилно приложение, благодарение на което вашите служители могат лесно да комуникират по организационни въпроси с HR отдела и техния мениджър. За да поискат отпуск, да се запишат за тренинг, изразят желание за по-нататъшно напредване или промяна на позицията – всичко това може да се направи с няколко кликвания.

Ако представителите на по-старото поколение не приемат веднага подобни иновации, то младите хора бързо въвеждат такива инструменти в своите работни практики.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close