HR НовиниАнализи

Любопитна HR статистика, цифри и факти

IMG IT Academy

По данни на международния уебсайт Glassdoor, средно всяка реклама за работа на голяма компания привлича около 250 кандидати. От тях само четири или шест души ще бъдат поканени за интервю.

Бързото преглеждане на резюмето на кандидата на опитният рекрутър отнема около шест секунди (данни от американския The Ladders).

След покана за интервю 64% от кандидатите търсят информация и отзиви за компанията в Интернет. 37% от тях казват, че ще откажат офертата, ако не намерят информация (данни от сайта CareerBuilder в Европа, САЩ и Азия).

А друго американско проучване (State of the American Workplace Gallup) установи, че 50% от американските граждани са готови да сменят работата си за по-голяма пенсия.

Статистиката на блога на Betterteam показва, че 50% от кандидатите няма да работят за компания с лоша репутация, дори ако им се предлага заплата, по-висока от пазарната.

Средно търсещият работа прекарва около 11 часа седмично в търсене на работа (отново данни на Careerbuilder).

Преди да получат окончателната оферта, 51% от кандидатите посещават три интервюта, 22% – четири, 17% – две, 9% – пет или повече, а само 1% получават работата за първи път. Това е проучване на международната набираща компания MRINetwork, проведено в 400 различни офиса по целия свят.

Най-честата причина кандидатите да отхвърлят офертата (32%) е, защото имат друга, по-атрактивна оферта. Отново по изследване на MRINetwork.

Според проучването 35% от американските служители са готови да преминат на друга работа, ако им се предложат гъвкави условия на заетост (частична отдалеченост). И 51% от служителите биха сменили работата си за гъвкав работен график.

Компаниите с позитивен HR бранд получават два пъти повече резюмета от компаниите с отрицателен или неразвит HR бранд. Освен това компаниите с лоша репутация харчат 10% повече средства за наемане.

Компаниите с позитивна HR марка получават два пъти повече възобновявания от компаниите с отрицателна или неразвита HR марка. Освен това компаниите с лоша репутация харчат 10% повече за наемане.

76% от HR специалистите смятат, че практиката на адаптиране на служителите е слабо развита в техните компании. Освен това 53% от тях са сигурни, че ангажираността на служителите се увеличава с добре изграден процес на адаптация (проучване на Kronos в САЩ).

 

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close