HR НовиниАкценти

Компетенции които ще помогнат на компаниите да оцелят в периода на пандемията

IMG IT Academy

За да оцелеете в бързо променящ се свят, е необходимо да имате определен набор от качества, така наречените компетенции, които са жизненоважни за бизнеса, за да оцелее при внезапна атака.

Свободата на мислене, смелостта, гъвкавостта и адаптивността са неразделни черти на лидера на успешна компания.

Но какво точно трябва да се направи, как да се действа, когато внезапно се случи нещо, за което е трудно да се подготвиш предварително.

Направете стрес тест. Задайте различни параметри на входа и изхода. Какво ще стане, ако цените на консумативите се увеличат с 10%, а ако с 15%, какво ще се случи, ако цената на доставката се повиши и обемът на търсенето спадне с 30%, какъв ще бъде приходът? Попълнете този списък с вашите въпроси, може би трябва да попитате клиенти или доставчици, които познавате, да задават въпроси, които ги вълнуват.

Въз основа на това ще получите стойността: OK, Trouble, Alarm, Crisis, Crush. И ще разберете дали си струва да предприемете действия незабавно.

Въз основа на получените данни можете да прогнозирате маржа си на безопасност. Ако е около година и половина, вероятно не трябва да правите резки движения. Струва си да сведете до минимум фиксираните разходи и да се опитате да изчакате. Ако сметката върви с месеци, спешно се нуждаете от антикризисен план.

Ако сте монополист или сте натрупали голям брой ресурси, има смисъл да изчакате да се възстанови пазарът.

Ако навлизате в индустрията за непрекъснато производство, продължете да работите по същата стратегия.

Ако искате да сте конкурентоспособни в новата среда – започнете да се адаптирате.

Ако нещо е изчезнало някъде, това означава само, че нещо се е появило на друго място. Подобен закон за съхранение на енергията също работи по отношение на търсенето. В карантината няма нужда от тракери за бягане? За пускащите ги компании няма да бъде толкова трудно да ги адаптира и настрои на броя на човешките докосвания до лицата им.

В същото време е важно да не бъркаме краткосрочните тенденции с дългосрочните: търсенето на маски, домашни велосипеди за тренировки и машини за хляб със сигурност ще падне и нещо твърдо ще влезе в ежедневието ни.

Кризата е чудесна възможност да се сдобиете с добър професионалист за разумна цена. Не пренебрегвайте тази практика.

Намалете разходите. Постоянната част от ведомостта, плащанията на наеми. Всичко това може да се съкрати. Прехвърлянето на част от служителите в отдалечена работа може значително да повлияе на стойността на тези разходи. Постоянната ведомост с голям персонал дърпа компанията на дъното. Потърсете гъвкави подходи: фрийланс, аутсорсинг, отдалечена работа, външни служители.

Опитайте се да намалите времето за изпълнение на продуктите си или помислете за нови продукти и услуги, ако производството ви позволява гъвкаво преструктуриране на процесите. Компанията трябва да бъде не само лека с голямо финансово натоварване. Но и бърза. Помислете, кое сега може да се реализира бързо, с минимален цикъл на средствата. Можете да опитате да увеличите продажбите само в сегмента на стоките с кратък цикъл.

Внесете отново стрес теста, резултатите ще покажат значително по-добри стойности.

Сред професионалните компетенции, както ръководителите, така и служителите със сигурност трябва да бъдат:

  • стресоустойчивост;
  • гъвкавост и адаптивност;
  • способност за бързо адаптиране към променящите се условия на работа.
  • възможност за използване на облачни услуги, crm системи, видеоконференции, чатове за незабавни съобщения и програми за сътрудничество с документи като Google Docs, Google Team и др.
  • готовност за работа от вкъщи в нередовен график;
  • способността да се мисли извън кутията, да се търсят нови творчески подходи и решения: за продажби, за рекламни послания на маркетинговия отдел, те трябва да са нови и да отговарят на реалностите на времето.

Вместо нужда от креативни лидери, за повечето компании ще има нужда от антикризисни мениджъри.

Оцеляват тези компании, които още преди кризата инвестираха ресурси в автоматизацията. Бизнес, който не успее да обърне внимание на онлайн технологиите навреме, ще бъде принуден спешно да направи това сега.

Според една от прогнозите епидемията в Русия може да се върне през есента и да принуди търговците на дребно да работят само в онлайн формат. Например модният сегмент, който имаше много труден момент, увеличи онлайн присъствието си от 40% на 100% поради буквалната невъзможност да продава офлайн. В хранителния сегмент тази цифра нараства от 0,5% на 5-7%, което е важно за традиционно офлайн индустрията.

Компаниите ще се обединят, разширявайки каналите си за продажба. Тенденцията за сътрудничество е видима в почти всички области.

Например, магазините за дрехи пускат редица неща за спортуване вкъщи и се комбинират със магазини за спортно оборудване за домашни тренировки (всеки остро се нуждае от фитнес рогозки, кубчета за йога, тежести, фитнес еластични ленти и гири) и доставката на спортно хранене и добавки, като по този начин разширявайки пазара на продажбите и потенциалния брой потребители, насърчавайки ги да правят покупки, свързани с това, можете да добавите към това индивидуално разработена диета, онлайн йога или силов курс за обучение и полезна книга за методите за отслабване без диети.

Тези дни в Талин се състоя конференция „Пазар на недвижими имоти 2020. Нов живот“ където аз говорих за изискванията на кризата COVID-19 към брокерите в Естония, в следващата статия ще говоря за компетенциите на агенциите за недвижими имоти, които им помагат да бъдат лидери на пазара в Русия и Европа.

Автор: Юрий Петров

 

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close