HR МаркетингHR Мениджър

Какво е Smarketing?

IMG IT Academy

Smarketing не е просто интересна дума или чуждица, която вече използваме, но искаме да преименуваме. Това е съвсем нов начин на мислене. Smarketing буди все повече интерес, дали заради интересното си име или заради страхотната си ефективност, или вероятно заради двете?

Въпросите, на които ще си отговорим ще бъдат няколко: какво се крие зад интересния термин, какви са ползите от него и как да ги постигнем?

Казано накратко, Smarketing (sales+marketing) – е процес, при който компаниите приравняват целите на екипите си по маркетинг и продажби към една обща, с идеята да се постигне оптимизирано увеличение на финансовите резултати на компанията.

Не е тайна за никого, че начинът по който клиентите купуват се промени. Ако само преди десетилетие клиент искаше да получи информация за даден продукт, то неговите опции бяха много ограничени. „Говорете с доставчика“ вероятно бе най-честият отговор. За щастие, тази практика остана в миналото и сега клиентите имат възможността да правят самостоятелно своите проучвания, благодарение на широкият набор от информация онлайн.  И точно тук добре изграденото сътрудничество и колаборация между екипите на маркетинг и продажби играе ключова роля.

Именно заради това маркетолозите използват  SEO и PPC оптимизации за привличане на клиенти към съответния сайт, с цел да популяризират предлаганите продукти и услуги и по този начин да привлекат нови клиенти. Тук си задаваме въпроса: как да вземем най-доброто от Smarketing за нашия бизнес?

От изключителна важност е двата екипа да насочат  усилията в една посока с ясната идея че го правят, за да увеличат продажбите на компанията, тъй като маркетинг и продажби споделят една обща фуния, в която всеки има своите функции.

Екипите от маркетинг и продажби е необходимо да говорят един и същи език, да използват еднаква терминология и да поддържат ежедневна комуникация помежду си. Само така, продуктът или услугата могат да бъдат представени по възможно най-ефективният начин.

Двата екипа имат предварителна работа преди стартирането на процеса: Да дефинират ясно кои са MQL(готови за директен маркетинг) и SQL(готови за намесата на търговец), чрез оценка на лийдовете (Lead scoring). Когато MQL се счита готов за SQL, детайлите на контакта би следвало да бъдат прехвърлени към търговец, който да прецени дали това е потенциален клиент.

Автоматизирани маркетингови инструменти могат да помогнат на екипите да направят това прехвърляне много лесно. В зависимост от заложените критерии от двата екипа по време на процеса на Lead Scoring, системата може да засече кога един лийд е готов за търговския екип и да изпрати съобщение до съответния акаунт мениджър. В този момент представители на отдел Продажби биха могли да проследят вече създадения контакт чрез СРМ система.

Предимствата на интегрирането на Smarketing в компанията са, че инвестираните средства се възвръщат много по-бързо, бизнес целите се постигат с доста по-голяма скорост и не на последно място, се подобрява екипното сближаване между отделите.

Създаването на Smarketing план за увеличаване на продажбите може да „изстреля“ всяка компания високо. Всъщност редица проучвания сочат, че благодарение на успешната колаборация между двата екипа, компании които са имплементирали „Smarketing“ в структурата си достигат 20% по-голяма ефективност и финансови приходи на годишна база, спрямо останалите компании. Няма причина тези екипи да не работят заедно, когато целта им е една и съща. Ето това е интелигентен маркетинг!

Автор: Мария Георгиева

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close