HR НовиниАнализи

Как топ мениджърите не прегарят и запазват интерес към работата

IMG IT Academy

Когато говорим за способността да обичат работата си или самоорганизацията, най-често имаме предвид специалисти от начално или средно ниво. Но тези навици продължават да са актуални и за висшите ръководители. Какви аспекти от тяхната работа смятат за най-важни? Какво им носи удовлетворение? Как успяват да останат отдадени на работата си и да избегнат прегаряне?

Въздействие върху обществото

Най-доброто, което може да направи управленската, за да създаде цел за своите служители, е да им помогне да открият връзката между ежедневните си трудови дейности и въздействието на тяхната работа върху обществото и света като цяло. Също така е важно хората на висши длъжности да видят, че техните дейности носят положителна промяна. Поради високия им статус е малко по-лесно да правят това, отколкото за другите. Топ мениджърите са пряко ангажирани с оформянето на историята на компанията, мисията, която тя поверява на целия свят. Те прекарват значителна част от времето си извън организацията, общувайки с други играчи на пазара и лично наблюдавайки въздействието, което техният бизнес оказва.

Джон Хус, главен изпълнителен директор на Rosetta Stone говори за разбиране на културата, разрешаване на конфликти, повишаване на грамотността и предоставяне на хората възможност да общуват с увереност във всички краища на земята. Той вижда въздействието на Rosetta Stone върху тези области, докато обикаля света, среща се с клиенти и прекарва време в образователни институции, взаимодействайки с учители и ученици. „Чудесно е да видиш как децата сияят от увереност и постигат страхотни резултати в училище, или как някой, който се опитва да се асимилира в нова държава или да разбере непозната култура, може да преодолее тази бариера. Подобни неща ме карат да се гордея с нашата компания и нашата работа “, отбелязва Хас.

Да бъдете на линия или достъпни

Топ мениджърите се сблъскват с изгаряния както всеки друг, а благодарение на съвременните технологии този проблем възниква много по-често от когато и да било преди. Докато лидерите знаят колко е важно никога да не губят връзка със случващото се вътре и извън организацията, да бъдеш на линия не означава да бъдеш винаги на разположение на колегите.

Някои мениджъри, например директора на човешките ресурси в Accenture, Елън Шок, носят със себе си телефони с бутони, които нямат никакви приложения и не могат да получават или изпращат имейли. Телефонът е бизнес еквивалент на Batphone (от телевизионния сериал Batman от 60-те години): само няколко души имат този номер и той се използва изключително при спешни случаи. Това позволява на ръководителите да прекъсват комуникацията със своя бизнес от време на време, знаейки, че в случай на спешен проблем те винаги ще бъдат на разположение за обаждане.

Значение на периферното зрение

Когато сме много заети, ние, почти като кон с капаци, обръщаме внимание само на това, което е пред нас в момента. Но успешните висши ръководители твърдят, че е изключително важно да имате отлично „периферно зрение“, за да забележите неща, които обикновено не попадат в полезрението. Този подход прави работата им по-интересна и вълнуваща и повишава производителността им. Всичко това увеличава любовта им към работата им.

Джим Фаулър и Джеф Смит разказват за периферното зрение в контекста на техния опит като  директори по информационни технологии (Фаулър е ИТ директор в General Electric, Смит беше ИТ директор в IBM). И двамата твърдят, че докато информационните технологии остават приоритетна област за тях, те са започнали да обръщат повече внимание на геополитическите въпроси, глобалната икономика, промените в демографския състав на работната сила и тънкостите на управлението на талантите. По този начин те могат да се адаптират много по-бързо не само към технологичните, но и към новите организационни и социални тенденции. Промените, които се случват около тях, са по-малко склонни да ги изненадат.

Ръководството като услуга

Много мениджъри, от главния директор по човешки ресурси на McDonald’s Дейвид Феърхърст до главния директор за иновации на EY Jeff Wong, виждат ролята си като източник на услуги, а не като източник на власт. Те вярват, че тяхната работа като лидери е да помагат на хората да си вършат работата по най-добрия възможен начин. Анализирайки 252 международни организации е установено, че днешните работници най-много искат техните лидери да бъдат „учители и наставници“. За топ мениджърите обаче този подход е предизвикателен: той противоречи на традиционния стил на управление, на който мнозина дължат настоящата си позиция. Тези, които преодолеят това препятствие, осъзнават, че ключов елемент от работата им като лидери е прехвърлянето на знания и способности на своите подчинени. Като отделят време за това, те получават дълбоко вътрешно удовлетворение.

Fairhurst прави това, като създава ясна структура за срещи на екипа в компанията: дневният ред се одобрява предварително, обсъжданите теми често трябва да бъдат придружени от кратко описание, не по-дълго от страница. „Колкото повече ефективност това ви позволява да постигнете, толкова повече време остава за по-малко официални лични разговори с членове на екипа, по време на които мога да разбера по-добре техните кариерни нужди и амбиции, да споделя с тях своите открития и опит, който съм натрупал през годините, съветвам ги как да развият своите умения и способности. Тези индивидуални разговори са най-приятната и най-удовлетворяващата част от работата ми “, казва той.

Jeff Wong разглежда този вид помощ като способност за „предварително плащане“. „Имам късмет, защото много велики лидери проявиха личен интерес към професионалното ми развитие“, обяснява той. „Те се интересуваха от кариерното ми израстване, както и от това как подобрих своите мениджърски умения, лидерските качества и способността си да общувам с хората. Сега Wong се старае да обърне не по-малко внимание и на подчинените си, в това той вижда основната си професионална задача: „Разбира се, постигането на целите и преминаването на важни етапи е неразделна част от всяка кариера, но моето лично удовлетворение, представата ми за постиженията са пряко свързани с желанието да помогна други да разгърнат пълния си потенциал.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close