• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Експерт Мнения

Как съставянето на етичен кодекс ще помогне на екипа ви да се развива?

Бойко Проданов – експерт „Човешки ресурси“

Редактор От Редактор
14.09.2023
В Мнения, HR Експерт
Време за четене: 1 минута
A A
0
Как съставянето на етичен кодекс ще помогне на екипа ви да се развива?

Сигурен съм, че Ви е любимо да Ви занимават със следните “важни неща“.

  • Пак някой колега закъснява;
  • Не се спазват срокове, защото всички са много заети и имат много работа;
  • Променят се одобрените и наложени от компанията стандарти, защото някой е решил, че даденото нещо няма смисъл и без него е по-добре.

Пример: Вместо да се чуем с ключовите клиенти и им покажем отношение, загриженост и попитаме как да им помогнем, често се решава, но не от мениджъра, че по-добре да им се изпрати имейл.

На стотици собственици на бизнес им се налага да оставят всичко и да решават или казуси в екипа или такива с клиентите

Дори с годините се стига и до там, че трудно могат да наложат мнението си в собствената фирма. Оправданията да се стигне до описаната ситуация са повече от ясни, като най-често срещаните са:

  • „Нещата се промениха и вече не са като едно време, когато си работил ти с клиентите“;
  • „Знам как ще реагират нашите партньори (клиенти), търговци, ако ги накарам да правят и това“ (това често е твърдение, на база предположение и не е пробвано дори веднъж);
  • „Сигурни сме, че няма да стане, ако настояваш. Сам ще се убедиш, че няма да стане“;
  • „Знам, че Иванов, закъснява, но ако го глобя, ще напусне“;
  • „Колегите изпращат имейли и не звънят, защото имат много работа и така става по-бързо. Не ги интересува, че оборотите намаляват, а от там и печалбата“.

В практиката съм виждал какви ли не правилници за вътрешен трудов ред.

Време е обаче да го сменим това наименование, дори и като заглавие на файл в работната ни папка. Защото всеки път се налага да питам – добре де, чудесно е, че го имате, но спазвате ли го наистина?

Сами може да се досетите за отговора. Какво е решението, ако искаме наистина да се спазва правилникът?

Наричаме го етичен кодекс. Ето какво ни споделя изкуственият интелект на Google (който, между другото е доста добра конкуренция на Chat GPT) по темата за примерите за етичен кодекс:

Разбира се, ето някои конкретни примери от етични кодекси, които изискват от служителите да бъдат почтени и почтени:

  • Google: „Ще се отнасяме с всички с уважение и ще се въздържаме от дискриминация или тормоз по каквато и да е причина.“
  • Amazon: „Ще се отнасяме с чест и почтеност в всичките си действия.“
  • Apple: „Ще се отнасяме с уважение към всички хора и няма да търпим дискриминация, тормоз или други форми на неприемливо поведение.“

Тези примери показват, че етичните кодекси обикновено изискват от служителите да бъдат честни и почтени в своите взаимоотношения с колеги, клиенти и други заинтересовани страни.

Как служителите могат да бъдат почтени и почтени в своите взаимоотношения?

  • Бъдете честни в комуникацията си с другите. Не преувеличавайте или лъжете, за да постигнете целите си.
  • Бъдете почтени в работата си. Не присвоявайте чужда работа или не се опитвайте да измамите другите.
  • Показвайте уважение към другите. Не дискриминирайте или тормозете никого на базата на раса, религия, пол, сексуална ориентация или други фактори.

Като се придържате към тези принципи, можете да помогнете за създаване на по-етично и продуктивно работно място.

Съгласен съм с тези от вас, които смятат, че тези правила са доста общи и до голяма степен пожелателни. Наличието на етичен кодекс е препоръчителен дори и за най-големите компании имат такива кодекси.

За какво и как ги използваме и създаваме заедно с нашите партньори и клиенти?

За да има полза от кодекса, той е добре да се създаде от екипа, а не от ръководството. Мениджърът само дава посоката и посочва случаите, при които се работи при ясни правила.

Пример: Как да процедираме, ако някой редовно закъснява? Как да постъпим, ако някой, въпреки всички проведени обучения и разговори, пак твърди, че няма да се получат нещата? Как взимаме решение, ако твърдението е на база предположение или е пробвано само веднъж?

Повярвайте, хората са доста креативни в измислянето на правилата. Магията е, че това са техните правила, не нашите.

Затова изберете отговорник или етична комисия, която разглежда казуси, предлага решения и прилага кодекса правилно. Дайте им правото от време на време до го актуализират, допълват.

Гарантирам, че това ще Ви спести, часове, седмици, може и месеци от решаване на основни предизвикателства в управлението на вашия бизнес.

Сигурен съм, че ще Ви е по-приятно да имате среща със стратегически партньор и да договорите разширяването на бизнеса, отколкото да присъствате на оперативка за спазване на трудовата дисциплина.

Смятам, че собствениците на бизнеса е добре да се наслаждават на тази магия, да създават, развиват, печелят, а не да са класни ръководители в собствените си компании.

ЗА АВТОРА

Как съставянето на етичен кодекс ще помогне на екипа ви да се развива?

Бойко Проданов има проведени над 2000 интервюта, 3000 обучени ръководители, мениджъри и търговци и знае, че винаги има какво да се научи от участниците в едно обучение или кандидатите за работа. При съвместната си работа с корпоративни клиенти от областта на недвижимите имоти, застраховането, търговията на автомобили, банките и от посещаването на форуми за бизнес лидерите, Бойко е научил, че не е важно един лидер да тегли или бута хората, а да ги убеди да го следват. Девет години опит в управлението на хората, човешките ресурси и директните продажби са го научили, че правилната комуникация е най-­важното умение при ръководенето на всеки успешен бизнес.

СподелетеСподелете

Прочетете още

HR-те не са си мястото, ако служителите не могат свободно да говорят (Втора част)
Мнения

HR-те не са си на мястото, ако служителите не могат свободно да говорят (Втора част)

19.09.2023
Местните и глобалните HR тенденции в сферата на производството се представят в специален доклад
Анализи

Местните и глобалните HR тенденции в сферата на производството се представят в специален доклад

15.09.2023
Сменящи работата си срещу оставащи - как се променя трудовия свят между притесненията и новите възможности?
Статии

Сменящите работата си срещу оставащите в компанията – как се променя трудовия свят между притесненията и новите възможности?

12.09.2023
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"
Digital4Plovdiv Digital4Plovdiv Digital4Plovdiv

HR Club

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

21.09.2023
Най-добри практики за въвеждане на нови служители

Най-добри практики за онбординг на нови служители

21.09.2023
Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

21.09.2023
Отказът за наемане на хора без опит ще има отражение върху репутацията на компанията

Отказът за наемане на хора без опит ще има отражение върху репутацията на компанията

21.09.2023
Наистина ли програмите за сертификати са важни за кариерното развитие?

Наистина ли програмите за сертификати са важни за кариерното развитие?

21.09.2023
hr marketing employer branding hr manager

Решения за работеща стратегия за HR маркетинг

20.09.2023

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Популярни

Как да творим работещи обяви за работа?

Как да творим работещи обяви за работа?

18.09.2023
emotsionalna inteligentnost

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

07.12.2022
5 разлики между привличане на персонал (talent acquisition) и набиране на служители (recruitment)

5 разлики между привличане на таланти (talent acquisition) и набиране на служители (recruitment)

07.09.2023
marina muchakova hr

Как да назнача чужденец на трудов договор?

07.12.2022
Предизвикателство ли е „Синдромът на самозванеца“ за HR-те?

Предизвикателство ли е „Синдромът на самозванеца“ за HR-те?

22.08.2023
„Бърнаут“ е симптом, а не проблем

„Бърнаут“ е симптом, а не проблем

04.09.2023
Timedix Timedix Timedix

Най-популярни

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

Защо Onboarding процесът е ключът към успеха на един нов служител?

47% ръст в ефективността можем да постигнем, ако правилно разрешим казус в екипа

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Ако фирмите искат да останат конкурентоспособни, трябва постоянно да въвеждат нови методики за обучение

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

21.09.2023
Най-добри практики за въвеждане на нови служители

Най-добри практики за онбординг на нови служители

21.09.2023
Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

21.09.2023

Меню​

  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG

Информация

  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol2/2023

Тема на броя: „Обучение на служители“

Списание HR Мениджър 2 - Нешка Робева - Обучение на служители
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
Enterprise
DiTech
Orator
Fit World Media
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2023
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?