HR НовиниАкценти

Как просто човешко „благодаря“ може да подобри производителността на служителите

IMG IT Academy

Неотдавнашно проучване на компанията за финансови услуги Canada Life сред 2000 работници установи, че 46% от професионалистите, работещи от дома, изпитват силно емоционално напрежение.

Това отчасти се дължи на липсата на информираност: 24% от служителите чувстват необходимостта да докажат, че работят всеки ден. Тъй като е трудно да се демонстрира стойност или производителност при работа от разстояние, мнозина полагат два пъти повече усилия. Проучването установи, че 35% от служителите продължават да работят, дори ако се разболеят, а 18% се преуморяват. Освен това 15% казват, че правят по-малко почивки, а 12% са спрели да ги вземат изобщо.

Ситуация, когато служителите и така страдат от прекомерен стрес, безпокойство и емоционално изтощение могат силно да повлияе на тяхното психическо здраве и морал. Всичко това може да доведе до намалена производителност и ангажираност, което кара хората да бъдат още по-притеснени от това как ръководството ще възприеме работата им.(Вижте „Как да повишите удовлетвореността на вашите служители„).

Ръководителите, HR отдел и мениджърите могат да развеселят екипа си и да успокоят служителите, като изразят благодарност и отбележат техните успехи. Вижте казусите на компании, които са открили необичайни начини да отбележат значимостта и стойността на своите служители.

MonoSol угощава екипите си на обяд, за да благодари на служителите и да подкрепи местните ресторанти

Поради карантинните мерки не можете да заведете всички служители в ресторанта, но можете да ги почерпите с обяд. MonoSol, производител на водоразтворими филми, благодари на своите 750 служители, като им плаща поръчката на любимата им храна.

Тази програма се нарича „Takeout Takeover“. Тя позволява на служителите на MonoSol в САЩ, Европа и Азия да поръчват храна в ресторанти за до 70 долара. Компанията също така плаща 25% бакшиш на заведения, в които служителите поръчват храна.

Искаме да благодарим на хората за тяхната упорита работа и за това, че остават в безопастност. Също така искаме да подкрепим собствениците на местни фирми, които се нуждаят от помощ в момента “, казва Скот Бенинг, главен изпълнителен директор на MonoSol.

Dechert насърчава висшите ръководители да изпращат благодарствени електронни картички до своите служители

Получаването на похвала от мениджъра може да зареди с позитивна енергия служителя през целия ден. Тъй като комуникацията лице в лице вече е невъзможна, международната адвокатска кантора Dechert създаде персонализирани електронни картички за своите служители.

Въпреки факта, че картичките са създадени за годишната „Седмица на благодарността“, те все още са достъпни за топ мениджърите и отдела за човешки ресурси. Джесика Ванто, глобален директор за личностно развитие на Dechert, казва, че този подход е от полза както за ръководителите, така и за служителите.

Тя подчертава, че благодарността е мощен инструмента и може да подобри деня на човека. Изследователите установили, че да благодариш на някого е също толкова важно, колкото и получаването на благодарност. Когато благодарите на другите, настроението ви се повишава, чувствате се по-оптимистични, денят ви се подобрява.

International SOS изрази благодарност към служителите в бюлетина на компанията

Публичната благодарност е най-добрият начин да кажете благодаря. Докато някои компании благодариха на служителите на виртуални срещи, International SOS създаде 8-страници цифров бюлетин, в който се отбелязват заслугите на спициалистите.

Този бюлетин беше изпратен на 1100 служители. Той съдържа видео, в което регионалният управител благодари на експертите за усилията им. Местните мениджъри също похвалиха членовете на екипа, които са работили добре.

Майкъл Уитлоу, директор на човешки ресурси на компанията, отбеляза, че служителите са ентусиазирани от тази иновация. „Последната страница беше посетена от толкова много хора, колкото първата, което показва високо ниво на участие и интерес към това, което публикуваме там“, каза той.

International SOS също продължи програмата си за взаимно признаване, където служителите получиха сертификат за подарък и засадено дърво от тяхно име.

Информационният бюлетин се превърна в още един инструмент за култура на признание, позволяващ на хората да научат за значителните постижения на своите колеги.

Colt Technology Services учредява награда Hero Award за награждаване на служителите, работещи на обекта

Въпреки глобалното преминаване към дистанционна работа, много длъжности не предвиждат тази форма на заетост. Colt Technology Services учреди наградата „Pandemic Hero Award“ за тези, които работят в предишен режим и помагат за подготовката на офисите за завръщането на другите служители.

Наградените получават 275 британски лири (около 350 долара) и гравирано преспапие.

Вече около 300 служители на компанията са получили наградата Pandemic Hero за упорита работа.

Bonjoro награждава служителите с стрийминг услуги, за да могат да се отпуснат

Подаряването на служители на малък знак на благодарност, като сертификат или бутилка вино, е лесен начин да покажете, че усилията им се забелязват и оценяват. Австралийската компания Bonjoro, която помага на бизнеса да създава персонализирани видео съобщения за клиентите, направи крачка напред и подари платен абонамент за стрийминг платформа по техен избор. Например Calm, Disney + или Netflix. „Знаем, че това са стресови времена и искаме да покажем на членовете на екипа, че ценим тяхното психично здраве и времето за почивка, което е извън работата“, казва Кейси.

За абонамент се използва имейл адрес, така че не се изисква доставка. А като предоставят на служителите възможност да се отпуснат след работа, компаниите могат да насърчат по-здравословен баланс между професионалния и личния живот, като помагат за намаляване на нивата на стрес.

Благодарността като приоритет

Да накарат служителите да се чувстват оценени и значими трябва да бъде основен приоритет на топ мениджърите, специалистите по човешки ресурси и ръководителите, въпреки голямото им натоварване.

Напомнянето на служителите да отделят време за себе си може да помогне в борбата с преумората. Дори малък жест на благодарност има значение за някой, който е под стрес или безпокойство. Затова използвайте всяка възможност, за да покажете на служителите, че вие ги цените.

По материали на Linkedin

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close