HR МениджърПолезно

Как по-добре да организираме отдалечен екип при криза?

IMG IT Academy

Преходът от пълен контрол към преминаване на отдалечен екип в организирането на работните потоци звучи красиво на теория. Но ако ви е трудно да започнете, не сте сами. Много малко компании са готови да експериментират, дори ако в дългосрочен план това ще даде положителен скок в мотивацията няколко пъти.

В контекста на настоящата криза COVID-19 можем да предложим редица прости препоръки въз основа на опита на анкетираните компании, които вече работят отдалечено.

Как по-добре да организираме отдалечен екип в криза?

Изучете способите за поддържане на работната настройка, която вече използват служителите, и създайте най-добрата система за мотивация.

За да направите това, можете да използвате готови инструменти или да разработите своя собствена система за оценка. И след това обсъдете резултатите със служителите. Може да попитате: „Как ви влияе настоящата ситуация в момента?“ или „Каква техника използвате, за да се мотивирате, да намерите подкрепа в настоящата ситуация?“. А след това вашата задача е да слушате и да създадете комфортна среда, в която другите да могат да се изкажат. Резултатите от дискусията ще формират вашата основа за разработване на мотивационна стратегия. Така идеите на служителите директно ще се превърнат в план за действие за мениджмънта или HR отдела.

Разглеждайте служителите не от гледна точка на съществуващите умения, а от гледна точка на техния потенциал.

Забележете какви нови роли са взели служителите през последните месеци. Карантинният период не е моментът да се изоставят обучителните програми и програмите за развитие. Инвестирането в хората сега ще им позволи да развият своята гъвкавост и адаптивност в бъдеще.

Не забравяйте за задачите, които ще ви помогнат да се адаптирате към кризата.

Уверете се, че седмичната ви рутина не е фокусирана единствено върху рутинни задачи (като например изпълнение на конкретен план, обработка на определен брой заявки или отговор на определен обем запитвания). Част от времето трябва да се посвети на работа, която помага да се адаптирате към кризата. Може да няма ясен план, но трябва да има място за нови решения и експерименти.

Седмичен план за поддръжка на отдалечен екип за ръководителя

Понеделник

Започнете седмицата си с редовна среща на следните теми:

  1. Какъв принос направихме за компанията миналата седмица? Какво научихме?
  2. Какви задачи трябва да изпълним през тази седмица? Как разпределяме отговорността?
  3. Как можем да си помогнем взаимно да изпълним тези задачи?
  4. В кои области ще изпробваме нови експериментални решения, за да подобрим резултатите си?
  5. Какви експерименти ще проведем и кой ще отговаря за всеки от тях?

Вторник – четвъртък

Проведете поне по една индивидуална среща с всеки от членовете на вашия екип. Опитайте се да им помогнете да се справят с проблемите, които са им най-трудни за поддържане на нивото на мотивация. Можете също така да проведете малка групова среща, на която служителите да намерят съвместни начини за решаване на най -трудните задачи.

Петък

Отразявайте. Анализирайте експериментите, тествани през седмицата, например във формата на презентация, в която работните групи ще покажат получените показатели и ще споделят прозрения. В същото време помогнете на служителите да проследяват взаимно мотивацията и напредъка си. Попитайте колегите си кое беше най -трудното и кое най-вдъхновяващо.

Вместо да се ограничава потока от неизбежни промени, в него може да се намери източник на енергия и нов формат за динамична стабилност. Поставете си за цел да постигате дори по -добри резултати от разстояние, отколкото при обикновена офис работа. И това голямо предизвикателство ще ви помогне да растете, като вземате смели решения, дори когато кризата приключи.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close