HR МениджърПолезно

Как Хенри Форд организирал работата с хората

IMG IT Academy

Хенри Форд е човек, който не само промени начина, по който хората мислят за автомобилите, но и за работата с персонала. По едно време управлението на Хенри Форд беше много прогресивно, но в същото време предизвика много противоречия, които продължават и до днес.

Но във всеки случай този човек е допринесъл много за организацията на работа с хора.

Кой е Хенри Форд?

Хенри Форд е един от най-известните бизнесмени. Той е роден през 1863 г. във фермата на баща си в Мичиган. На 12-годишна възраст, когато видял първия локомобил, решил, че ще порасне и сам ще сглоби задвижващия механизъм.

Хенри не забравя за целта си и през 1903 г. отваря Ford Motor Company, след което започва да произвежда автомобили Ford A. Годините упорита работа не са били напразни и през 1914 г. имало повече от 10 милиона автомобила, или 10% от всички автомобили в света.

Ford въведе не по-малко революционни промени в стратегията за управление на персонала. През 1914 г. той повишава заплатите на служителите си за един работен ден до пет долара. Това плащане било два пъти по-високо от средното за отрасъла. Освен това той установява нов режим на работа: три смени за осем часа, вместо две за девет.

Как компаниите през 2020 г. могат да използват принципи от преди повече от 100 години, за да бъдат успешни? Подготвили сме селекция от правилата на Хенри Форд за управление на бизнеса и човешките ресурси.

Правило 1. Иновация = Успех

Хенри Форд не беше изобретател, а новатор. Той не е изобретил автомобила, но предложи революционен начин да ги произвежда и използва. Хенри Форд разбира отлично как да подобри нещо съществуващо и да го препродаде като ново.

Основното послание: не е достатъчно да имате невероятна идея, на първо място, трябва да можете да я реализирате. В областта на човешките ресурси това също важи, тъй като е много важно за мениджърите на таланти да превърнат идеите в реалност, да се справят със съпротивата на служителите срещу иновациите и т.н.

Правило 2. Разбиране на вашия пазар

След като Хенри Форд взел решение за своя продукт, той прекарвал много време в изучаване на клиентската база, аудиторията и вероятния интерес на хората към автомобилите. Знаел, че разбирането на клиентите му може да спести както време, така и пари.

Основното послание: направете проучване и разберете дали хората имат нужда или интерес към вашия продукт, към вашата компания. В допълнение, такива изследвания могат да бъдат направени за разработване на вътрешно и външно брандиране на работодателите. Трябва да разберете какво във вашата компания привлича кандидати и какво задържа служителите. С тези данни можете да изградите ефективна стратегия за развитие на компанията.

Правило 3. Щастливи служители = печеливша компания

Хенри Форд оценявал отдадени и високоефективни хора. Знаел е, че колкото по-щастливи са служителите му, толкова по-добре работят, което означава, че печалбите на компанията само ще растат.

Именно той стана първият, който удвоил заплатите на служителите и въведе 40-часова работна седмица, като по този начин намалил текучеството на персонал.

Основното послание:

  • Инвестирайте в служителите си. Увеличаването на заплатите, допълнителното обучение и доверието могат да помогнат за повишаване на ангажираността им.
  • Работете за подобряване на културата на компанията и прилагане на ценности.
  • Намерете професионалисти, които отговарят на вашата корпоративна култура и споделят ценностите на компанията.

Правило 4. Наемане на работа на човек, а не миналото му

Хенри Форд вярвал, че всички в компанията трябва да започнат от дъното на стълбата. При наемането си той не е взел предвид миналия опит на специалиста.

Основното послание:

  • Когато интервюирате кандидат, преценете как е в момента, а не предишния му трудов опит.
  • Човек трябва да иска да работи и да постига цели, както за себе си, така и за компанията.

Правило 5. Дръжте служителите с таралежови ръкавици

Методите на Хенри Форд се смятат от мнозина за не хуманни и нечовешки, тъй като той е бил привърженик на авторитарен стил на управление. Но ако се замислите, през 2020 г. повечето от световноизвестните компании работят по същия метод.

От една страна, мениджмънтът предлага комфортни условия на труд и добри заплати, а от друга, контрол. Служителите на големи компании разбират, че не могат да спрат да се развиват и да работят по-неефективно, дори и постоянно да ги хвалят.

Основното послание: не спирайте да се развивате и усъвършенствате и да насърчавате служителите да го правят. Разработване на индивидуални планове за развитие, организиране на обучения и майсторски класове за служителите. Всичко това ще спомогне за подобряване на уменията на специалистите и ще подобри успеха на компанията.

Правило 6. Няма трудни задачи. Всяка задача може да бъде изпълнена

Именно тази философия ръководила Хенри Форд, когато ръководил компанията. Същността му се крие в разделянето на една голяма и сложна задача на малки и управляеми части.

Вместо да започне бизнеса веднага, Хенри Форд първо се замисли за разработване на продукти, а след това за ценообразуване и реклама.

Основното послание:

  • Фокусирайте се върху целите, пред които са изправени служителите, вие и компанията. Разделете ги на малки задачи и ги приоритизирайте.
  • Не се страхувайте да делегирате власт. Ако можете да делегирате задача на някого, направете го.
Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close