HR МаркетингHR Мениджър

Как employee experience влияе на успехът на компанията?

IMG IT Academy

Какво е employee experience? Понятието „Опит на служителите“ идва от маркетинга и описва опита на клиента в контакт с компанията: от момента на влизане в магазина, посещение на сайта (събеседване) и завършване с покупка и услуга (напускане на компанията). Това са всички впечатления, които клиентът (служителят) получава ежедневно в контакт с компанията.

Много HR специалисти днес вярват, че създаването на положително изживяване на служителите е техният основен приоритет. От customer experience до employee experience.

Концепцията „клиентско преживяване“ се ражда от разбирането, че доволният и щастлив клиент става посланик на марката и застъпник. Според същия принцип се твърди, че мнението на служител, който е доволен от трудовия си опит във фирмата, се превръща в инструмент за популяризиране.

Ричард Брансън, основател на Virgin, твърди, че една успешна организация трябва да се грижи първо за своите хора, след това за клиентите и на последно място за акционерите. Защо това е толкова важно?

Симетрия на вниманието (symmetry of attentions)

В случаите, когато мениджърът изисква служителите да бъдат внимателни и специални към своите клиенти, се приема, че самите служители се третират по същия начин. Това се нарича „симетрия на вниманието“.

Тук става въпрос не толкова за справедливостта, колкото за логиката и ефективността. Препоръките за комуникация с клиенти често се свеждат до факта, че трябва бързо да се отговори, внимателно отношение към всяка заявка и задължително да се предложи решение. Ако служител в рамките на неговата организация не вижда и не чувства същия подход към себе си, възникват трудности и проблеми във вътрешната комуникация. Това неизбежно ще доведе до намаляване на ефективността на работата. Известно е, че правилото „Правете както казвам, а не както го върша“ не работи.

Компания с емпатичен, динамичен и проактивен подход към управлението естествено и лесно развива внимателно отношение към клиентите.

Служителят – клиент на HR отдела

Тази идея не е нова: всеки добър мениджър знае, че най-ефективното е да се покаже чрез собствен пример. Факт е обаче, че HR персоналът започва да наблюдава, измерва и обсъжда „опита на служителите“. И сега това направление се отделя като отделна област, над която трябва да се работи.

В днешната все по-ориентирана към услуги икономика взаимоотношенията се превръщат в основно предимство за компаниите, които могат да изграждат отношения. Организациите вече не могат да пренебрегват емоциите и впечатленията на клиентите и служителите, това става част от маркетинга и популяризирането.

По този начин днес вашият служител е не само специалист, предоставящ услуга, но и защитник на марката. Така днес вашият служител е не само специалист, предоставящ услуга, но и защитник на марката. Широката прозрачност, която се появи в живота ни благодарение на дигиталните инструменти, доведе до факта, че всяко мнение и отзив могат да станат забележими за голям брой хора.

Подчинен или партньор

Ролята на HR специалиста в компанията се променя с развитието на пазара. Той вече не управлява група подчинени. Днес той трябва да се грижи за членовете на проектният екип, които са в партньорства, а не във вертикални отношения с тяхното ръководство. Той трябва да се интересува от предизвикателства, проблеми, желания и да подкрепя екипа, така че всички да споделят целите с организацията като цяло.

Освен това, с появата на възможността да работите с фрийлансъри, аутсорсинг служители, външни консултанти, възникна въпросът как да се комбинират отделните и независими работни единици в екип.

Подобряването на опита на служителите трябва да бъде един от основните приоритети за HR направлението на вашата компания.

Един от инструментите е внедряването на разбираема и интуитивна система за управление на персонала, която ще позволи на служителя да проследи пътя си във фирмата, да почувства участието си в организирана и внимателна корпорация, да получи бързи отговори на неговите желания, да научи нови умения и да планира професионалното си развитие.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close