My JobПолезно

Как да сме подготвени по време на интервю?

IMG IT Academy

Светът върви с всички сили към дигитализация, и то не само защото сме затворени вкъщи, за да опазим нашето здраве и това на близките си. Интервюта все по-често се провеждат онлайн чрез различни платформи като скайп, вайбър или зуум. Има няколко основни точки, които са важни и на които трябва да се обърне внимание независимо дали срещата ще се проведе онлайн или пък очи в очи, за да се представим по-добре и да грабнем вниманието на интервюиращия. И ето какви са те:

  1. Най-важното е да бъдете уверени в себе си и знанията си, защото притеснението си личи и понякога именно то може да Ви изиграе лоша шега. Живеем във време, в което тревожността е чест наш спътник. Тя създава усещането, че сме хванати в капан и вместо да изостри възприятията ни, ги притъпява и замъглява. Така, че опитайте се да бъдете спокойни.
  2. Макар срещата да се провежда онлайн, приведете се в приличен вид. Така освен уважение към хората отсреща, показвайте уважение и към себе си.
  3. Подгответе се за самата среща – проучете компанията. Проучвайки компанията и хората, с които ще се срещнете, ще имате доза увереност. Също така ще направите добро впечатление. Можете да използвате техния сайт и социалните мрежи, за да оформите впечатленията си за това какви хора търсят, както и какви са целите на компанията.
  4. Разкажете за себе си и за позициите, които сте заемали, като обясните какво се научили и как бихте го приложи на следващото си работно място. Посочете резултатите, които сте постигнали и каква добавена стойност са имали те за Вас и за работодателя Ви.
  5. Не изпадайте в излишни подробности.
  6. Не забравяйте, че интервюто е двупосочно – в края на срещата и Вие, и интервюиращите трябва да прецените дали сте си допаднали. В тази връзка е добре да си подготвите въпроси. Най-вероятно към края на срещата ще Ви попитат дали имате такива – имайте, но ги синтезирайте и задайте около 4-5. Отговорите на тези въпроси може да са решаващи за Вас след време, когато трябва да решите дали това е Вашето ново работно място. Не оставяйте нещо недоизказано, за да не съжаляване на по-късен етап.
  7. Несъмнено ще се стигне до въпроса за заплащането – Добре е да проучите какви са нивата на заплатите в съответната компания, както и за съответната позиция. Не подценявайте себе си, но пък бъдете готови и на компромис. Това е решение, което няма да вземете още на първа среща, а ще можете да го обмислите. В случая можете да прецените и допълнителните бенефити, които предоставя организацията – допълнително здравно осигуряване, карти за спорт, паркинг/карта за градски транспорт, ваучери за храна и т.н.

И не забравяйте, че усмихнатите и позитивни личности са харесвани повече, затова не забравяйте доброто настроение и усмивката си!

Успех!

Автор: Светослава Георгиева HR Specialist в Grabo Media JSCo.

 

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close