HR МениджърПолезно

Как да помирим служителите в компанията при конфликт?

IMG IT Academy

Когато в отдела има хора, които не се харесват, атмосферата при конфликт по правило се разпростира върху целия екип. В случай на конфликт между служителите, старайте се да действате така.

Честен диалог

Като начало си струва да идентифицирате в екипа конкретните хора, между които има конфликт – като правило това са двама или трима души, не повече от това – и да организирате разговор между тях. Самите служители трябва открито да обсъждат проблема и да стигнат до компромис. Водещият тук действа като модератор: не съветвайте и не давайте предпочитания на никой от участниците. В практиката има случаи, когато такъв разговор продължава 3,5 часа. Служителите просто избягват диалога и чакат решение за тях. Не им е лесно да се разкрият един на друг – нивото на недоверие е твърде високо. Сложността на тази ситуация е, че често ни се струва невъзможно да намерим толкова много време в натоварен график, но си заслужава.

В зависимост от това как протича разговорът, са възможни и други варианти. Ако служителите все още общуват трудно, може да разделите техните функционалности, така че да се припокриват възможно най-малко при работните задачи. Ако след разговора е имало положителна тенденция в отношенията им – можете да ги комбинирате и да ги обвържете с изпълнението на обща задача.

Отборни игри

След това си струва да започнете да укрепвате екипния дух в звеното. То може да пострада в резултат на конфликта. Също така добрата атмосфера в екипа ще ви помогне да промените отношенията между конфликтните. В този случай неформалното събитие за изграждане на екип работи добре. Тук хората ще могат да се погледнат по друг начин и да видят в колегите личности, а не „носители на функционалност“. Важно е да въведете управляван интерактивен елемент в събитието – да се уверите, че онези, които обикновено общуват малко помежду си, взаимодействат на първо място. В противен случай съществува риск участниците да се разпаднат на привичните им малки групи и задачата няма да бъде решена.

Доста проста техника, която може да използвате в рамките на подобни събития, е да помолите служителите да споделят „неочаквана“ информация за себе си. Колегите рядко знаят, че този, който седи на съседната маса, иска да се научи да свири на саксофон или смята за най-голямото си постижение през последната година да слезе на сноуборд по „черната“ писта.

Това дава нов фокус в общуването и много често напълно променя образа на човек в очите на колегите. И в края на събитието служителите могат да кажат благодаря един на друг за нещо – „за усмивка“, „за най-активно участие“, „за находчивост“ – това може да стане по двойки. Такова упражнение развива способността за намиране на положително в общуването и изразяване на положителни емоции.

Сложни задачи

Едновременно с мероприятието или вместо него можете да използвате ефекта на „общия враг“. Например, в случая с PR отдела, задачата на неговите служители е да изпреварят конкурентна компания за цитиране на медии в региона.

Важно е да се прилагат такива KPI, които могат да бъдат завършени само с участието на всички членове на екипа. Като се съсредоточат върху трудна задача, служителите могат да забравят за вътрешните разногласия конфликта.

 

 

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close