• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Ресурси Подбор на персонала

Как да подобрим практиките за набиране на персонал при разширяване на дейността на компанията?

Редактор От Редактор
27.01.2023
В Подбор на персонала, HR Ресурси
Време за четене: 1 минута
A A
0
000 candidates waiting job interview hr manager 720x405 1

Мислите ли, че знаете какво наистина работи, когато наемате нов човек? Повечето мениджъри грешат, като се опитват да спестят време и енергия, необходими за намиране на най-добрите кандидати за работа.

Особено ако управлявате собствена компания. Изграждали сте го от нулата и сега сте готови да го разширите. Сигурни сте, че знаете от какви специалисти имате нужда.

Марк Кларк, професор в Kogod School of Business, обаче твърди:

„Мениджърите казват, че знаят от какво се нуждаят. Всъщност това е най-лошият подход за набиране на персонал.“

Недостатъкът на нашата увереност е, както казва Кларк, че тя не оставя на мениджъра време и място за най-добрите практики. А те вече са доказали своята ефективност – чрез тях се набират най-способните служители.

Какво трябва да съобразите?

Новият служител трябва да бъде част от дългосрочна корпоративна стратегия. Опитайте се да си представите къде искате да бъдете след пет години, а след това помислете и как този човек ще се впише в тази матрица.

Можете да направите това с добре изготвена, ориентирана към бъдещето длъжностна характеристика. Това може да бъде първата стъпка в процеса на наемане, която ще го улесни.

Защото един подобен документ може да онагледи идеята ви. Така че, когато новите служители постъпват на работа, те ще имат ясна отправна точка за това какво се очаква от тях. Ако служителят не се справя с работата си, ще използвате длъжностната характеристика, за да му посочите грешките.

Експертите предлагат първо да си изясните какви качества е необходимо търсеният служител да притежава, преди да изберете наименованието на длъжността.

Бъдете конкурентоспособни

За да привлечете най-добрите кандидати във вашата област, трябва да можете да предложите конкурентна заплата. Но първо разгледайте офертите на конкурентите си, за да видите колко са готови да плащат на новите служители.

Не пренебрегвайте и силата на бонусите, които влияят на решението на кандидата да се присъедини към вашата компания. В по-малките фирми те представляват важна индикация за културата и стабилността.

Затова, ако компанията ви не може да предложи най-високи заплати, помислете с какво друго бихте могли да заинтересувате кандидатите. Например, приветливата работна култура, това определено е разменна монета. Позволява ви да работите от дома си за няколко дни? Това също ще увеличи броя на кандидатите. Намерете нещо във вашата компания, което ви отличава от другите, и не забравяйте да го споменете в обявата си за работа, което от своя страна ще ви помогне значително при наемането на служители.

Трикове как да намерите най-добрите кандидати

Написването на добра обява почти не се различава от създаването на длъжностна характеристика. Основната разлика е, че ще трябва да включите поведенческите характеристики, които новият служител трябва да притежава.

Ако не сте съвсем сигурни за тези черти, експертът по човешки ресурси Джейми Рескър, която е и президент на Employee Performance Solutions, предлага да разгледате характеристики, които вече съществуват във вашия екип. Тя твърди:

„Това не е точна наука, но е важно да се уверите, че новият човек се вписва в етиката на вашата организация. А за да го направите, трябва да определите качествата, които притежават най-добрите ви служители.“

Затова добрата обява включва и поведенчески качества, които кандидатът трябва да притежава. Например вместо сухата фраза „10 или повече години опит“ е по-добре да напишете „екипна личност с лидерски качества, с повече от 10 години ефективен управленски опит“.

Ако смятате, че най-добрите сайтове за работа са единственият източник за намиране на нови служители, помислете отново. Преглеждането на стотици автобиографии може да отнеме много време. Разбира се, специализираните сайтове са по-скъпи, но пък можете да потърсите необходимите ви умения.

Още няколко съвета как да подобрим практиката си за набиране на персонал

Създайте програма за възнаграждаване на настоящи служители, които ви помагат да набирате нови служители. Хората във вашата организация могат да свършат чудесна работа, за да разпознаят онези, които ще се впишат добре в екипа ви.

В обявата за работа и по време на самото интервю говорете само за законни ангажименти и задавайте само въпроси, които няма да бъдат изтълкувани като дискриминационни. Както знаете като работодател не можете да питате за възрастта, расата, религията, сексуалната ориентация или семейното положение на кандидата. Не наемайте служители прекалено бързо. Дайте си време да разгледате всички кандидати за позицията.

Вашите мениджъри могат да се срещнат лично с новите служители, за да обменят информация, впечатления, въпроси и като цяло да направят всичко възможно те да се чувстват комфортно.

Ако сте успели да изясните очакванията си, процесът на въвеждане ще премине гладко както за служителя, така и за работодателя. Нещо повече, ако се справите правилно, новият служител ще остане с вас години наред и ще работи за постигане на краткосрочни и дългосрочни цели за себе си и за компанията.

СподелетеСподелете

Още публикации

1 naemane na slujiteli ikonomicheska i politicheska nestabilnost hr manager
Подбор на персонала

Какво трябва да съобразите при наемане на служители в момент на икономическа и политическа нестабилност?

22.02.2023
00 todor terziev hr manager
Обучения на персонала

Защо обучение на персонала е от ключово значение за съвременния бизнес?

16.02.2023
000 motivation colleagues hr manager 720x405 1
Мотивация на персонала

Как да мотивираме служителите в нестабилна ситуация?

27.01.2023
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

ravenstvo mejdu polovete hr manager

Кога може да се постигне равенство между половете по отношение на заплащането в страните по света?

31.03.2023
nacionalcareerdays2023

Стартира най-голямото кариерно изложение НАЦИОНАЛНИ ДНИ НА КАРИЕРАТА 2023

31.03.2023
employer branding forum banner hr manager

Как да изградим успешен имидж и кои са факторите за изграждане на силен работодателски бранд?

30.03.2023
prozrachnost na zaplashtaneto hr manager

Европейският парламент прие нови мерки за прозрачност на заплащането при мъжете и жените

30.03.2023
stefano pinato hr manager

Какви промени при допълнителните придобивки през 2023 г. наблюдават експертите от Италия?

30.03.2023
d r plamen dimitrov hr manager

Д-р Пламен Димитров е новият ни автор в HR Manager

29.03.2023
Digital4Burgas 2023 Digital4Burgas 2023 Digital4Burgas 2023

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Популярни

0 dimitrov plamen psihologicheskata ustojchivost hr manager

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

06.03.2023
00 obratna vrauzka aleksandar baldjiev hr manager

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

15.03.2023
00 izkustveniya intelekt boyko prodanov hr manager

Защо е важно разговорите за изкуствения интелект да се водят след въвеждането му в работата?

23.03.2023
0 naj dobar rabotodatel hr manager

По време на тържествена церемония бяха отличени най-добрите работодатели у нас

14.03.2023
dobrata volya silnoto jelanie profesiite antoniya damyanova hr manager

Само добрата воля и силното желание да се учиш непрестанно, са достатъчни, за да се справиш в голяма част от професиите

20.03.2023
00 tihata zaguba na personal hr manager

Как HR мениджърът може да предотврати тихата загуба на персонал?

16.03.2023

Най-популярни статии

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Новините за масови съкращения и идваща рецесия не спомагат за увеличаване на трудовата мобилност.

Едно от най-важните неща е новият служител да „пасне“ на екипната ценностна система

Университетите се готвят за обучение в професии като “оператор на дрон”, „треньор на изкуствен интелект”, „архитект на виртуална реалност“

Важно е хората да бъдат обучавани, независимо от кое поколение са.

Защо е важно разговорите за изкуствения интелект да се водят след въвеждането му в работата?

Последни HR Новини

ravenstvo mejdu polovete hr manager

Кога може да се постигне равенство между половете по отношение на заплащането в страните по света?

31.03.2023
nacionalcareerdays2023

Стартира най-голямото кариерно изложение НАЦИОНАЛНИ ДНИ НА КАРИЕРАТА 2023

31.03.2023
employer branding forum banner hr manager

Как да изградим успешен имидж и кои са факторите за изграждане на силен работодателски бранд?

30.03.2023
prozrachnost na zaplashtaneto hr manager

Европейският парламент прие нови мерки за прозрачност на заплащането при мъжете и жените

30.03.2023

Меню​

  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития
  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития

Списание "HR Мениджър" vol1​

hrmanager-2022-cover

Онлайн медия и списание „HR Мениджър“

Абонамент новини!
Enterprise
DiTech
Orator
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2023
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Club
  • Абонамент
  • Стани автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?