• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Ресурси

Как да обучаваме служителите да съобщават лоши новини на кандидатите за работа?

HR Manager От HR Manager
07.12.2022
В HR Ресурси, Подбор на персонала
Време за четене: 1 минути
A A
0
Unsatisfied angry female client pointing on contract terms while requiring satisfaction of claims from frustrated company manager. Tired of unproductive negotiations businessman listening to partner

Unsatisfied angry female client pointing on contract terms while requiring satisfaction of claims from frustrated company manager. Tired of unproductive negotiations businessman listening to partner

Случва се мениджърът да няма с какво да зарадва кандидата за работа (сроковете са изтекли, няма нова информация) и предпочита изобщо да не му се обажда.

Дали обаче това е най-добрият начин за комуникация с кандидата в този случай?

В областта на набирането на персонал, както и във всяка друга индустрия, има много лоши новини. И рядко минава ден без тях. Например, кандидат-дизайнерът обърква мястото и часа на интервюто и дори не се досеща, че това е проблем. Или пък друг кандидат не желае да изпълни тестова задача, като смята, че има достатъчно предложения за работа без предварителна проверка. Или пък мениджърът по продажбите отказва предложението на работодателя си и отива в друга компания. 

Като се има предвид, че всички бизнес процеси в областта на набирането на персонал са свързани с хората, този вид новини имат силно изразено емоционално въздействие и се възприемат болезнено както от работодателите, така и от търсещите работа. 

Ето защо за нас е важно не само да информираме кандидатите си за добрите промени, но и да го правим своевременно, когато става въпрос за отменяне, отлагане или друго, тъй като по този начин поддържаме положителното емоционално настроение на човека срещу вас.

В тази статия ви предлагаме няколко съвета за това как да обучите служителите си да съобщават лоши новини относно кандидатите за работа или пък лично на тях.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Виолета Мачева: “Изграждането на личен бранд е вид изграждане на механизъм."
Методи за оценка на лоялността на служителите?
Десислава Авджиева: „Всеки сам определя успеха в съзнанието си.“
  • Не губете време, а незабавно докладвайте всички промени на клиента. Много е важно да чувствате, че имате активно участие, а не сте изоставени, и че работният процес не спира за час или ден.
  • Не драматизирайте излишно – всяка лоша новина е просто част от работния процес. Може да загубим един кандидат, но след това ще намерим друг. Важното е, че работата продължава, а клиентът знае: това не е краят, а само злополучен неуспех по пътя.
  • Съобщете две новини, като първо кажете лошата новина, а веднага след това и добрата. Например: „Кандидатът Иванов се отказа от свободното място, но имаме двама нови кандидати – Петров и Димитров.”
  • Бъдете конкретни – информацията за делата, подобно на твърдата почва под краката, създава усещане за стабилност. За да успокоите кандидата, бъдете конкретни: кога ще бъде следващото интервю, колко души планираме да покажем, кога ще изпратим резултатите от теста.
  • Съобщете негативна информация и веднага сменете темата, задавайте въпроси, уточнявайте подробности. Важно е човекът да не се концентрира в проблема, а да започне да мисли и обсъжда свързана тема.
  • Винаги поддържайте връзка – трябва да завършите разговора с подкрепящото „Винаги сме във връзка“. В края на краищата, независимо от новините (добри или лоши), специалистите по подбор на персонал винаги са на разположение на своите кандидати, отговарят на имейли и са на разположение по телефона и чрез месинджър. И ако има някакви въпроси, те винаги отговарят бързо и оказват подкрепа.
СподелетеСподелете

Прочетете още

blagomirakotseva
Интервюта

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853
HR Експерт

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
13097
HR Ресурси

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

vn

Вероника Николова: PR специалистът е гласът, който прави бизнеса разбираем, човешки и въздействащ

07.07.2025
blagomirakotseva

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
vn

Вероника Николова: PR специалистът е гласът, който прави бизнеса разбираем, човешки и въздействащ

07.07.2025
blagomirakotseva

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Винаги активен
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Управление на опциите Управление на услуги Управление на {vendor_count} доставчици Прочетете повече за тези цели
View preferences
{title} {title} {title}
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?