Случва се мениджърът да няма с какво да зарадва кандидата за работа (сроковете са изтекли, няма нова информация) и предпочита изобщо да не му се обажда.
Дали обаче това е най-добрият начин за комуникация с кандидата в този случай?
В областта на набирането на персонал, както и във всяка друга индустрия, има много лоши новини. И рядко минава ден без тях. Например, кандидат-дизайнерът обърква мястото и часа на интервюто и дори не се досеща, че това е проблем. Или пък друг кандидат не желае да изпълни тестова задача, като смята, че има достатъчно предложения за работа без предварителна проверка. Или пък мениджърът по продажбите отказва предложението на работодателя си и отива в друга компания.
Като се има предвид, че всички бизнес процеси в областта на набирането на персонал са свързани с хората, този вид новини имат силно изразено емоционално въздействие и се възприемат болезнено както от работодателите, така и от търсещите работа.
Ето защо за нас е важно не само да информираме кандидатите си за добрите промени, но и да го правим своевременно, когато става въпрос за отменяне, отлагане или друго, тъй като по този начин поддържаме положителното емоционално настроение на човека срещу вас.
В тази статия ви предлагаме няколко съвета за това как да обучите служителите си да съобщават лоши новини относно кандидатите за работа или пък лично на тях.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Виолета Мачева: “Изграждането на личен бранд е вид изграждане на механизъм." Методи за оценка на лоялността на служителите? Десислава Авджиева: „Всеки сам определя успеха в съзнанието си.“
- Не губете време, а незабавно докладвайте всички промени на клиента. Много е важно да чувствате, че имате активно участие, а не сте изоставени, и че работният процес не спира за час или ден.
- Не драматизирайте излишно – всяка лоша новина е просто част от работния процес. Може да загубим един кандидат, но след това ще намерим друг. Важното е, че работата продължава, а клиентът знае: това не е краят, а само злополучен неуспех по пътя.
- Съобщете две новини, като първо кажете лошата новина, а веднага след това и добрата. Например: „Кандидатът Иванов се отказа от свободното място, но имаме двама нови кандидати – Петров и Димитров.”
- Бъдете конкретни – информацията за делата, подобно на твърдата почва под краката, създава усещане за стабилност. За да успокоите кандидата, бъдете конкретни: кога ще бъде следващото интервю, колко души планираме да покажем, кога ще изпратим резултатите от теста.
- Съобщете негативна информация и веднага сменете темата, задавайте въпроси, уточнявайте подробности. Важно е човекът да не се концентрира в проблема, а да започне да мисли и обсъжда свързана тема.
- Винаги поддържайте връзка – трябва да завършите разговора с подкрепящото „Винаги сме във връзка“. В края на краищата, независимо от новините (добри или лоши), специалистите по подбор на персонал винаги са на разположение на своите кандидати, отговарят на имейли и са на разположение по телефона и чрез месинджър. И ако има някакви въпроси, те винаги отговарят бързо и оказват подкрепа.