HR МениджърПолезно

Как да не се превърнете в „страшен и ужасен“ шеф?

IMG IT Academy

За да не се превърнете в страшен и ужасен шеф следвайте правилото да се поставяте на мястото на своите подчинени и внимателно да подбирате тонът и думите в разговорът с тях. Освен това, помислете дали не правите типичните грешки на страшния и суров шеф, изброени по-долу.

Кой се нуждае от потиснати и треперещи работници? И така, не допускайте следните грешки.

Освобождаване на ключов служител, без да се посочват причини

Колкото повече служители имате, толкова по-често се появява необходимостта да се „избавите“ от „ „проблемният“ служител. Когато обаче освободите някого, трябва да се уверите, че всички останали служители разбират ситуацията и причините, поради които са загубили колегата си. Само по този начин можете да ги спасите от страх за работата си.

Служителите винаги искат да разберат какво се случва в екипа, а това е нормално желание – да знаят причините, поради които някой може да бъде внезапно уволнен. Ако стигнат до заключението, че можете да освободите някого без никаква причина, те предпочитат да напуснат сами и бързо ще останете без екип.

Преждевременни разговори за продажба на бизнесът

Много е прибързано да се говори открито за плановете за продажба на вашия бизнес, ако сделката не е сключена. Ако служители, които не са акционери или съсобственици на бизнеса, разберат за продажбата на компанията, тогава защо трябва да останат във вашата компания? Никой не обича промяната и несигурността за утрешния ден. Хората се нуждаят от стабилност.

Продажбата на всеки бизнес причинява неизбежни слухове и дискусии – служителите ще се чудят какво ги очаква, когато пристигне новият собственик. Топ мениджърите и другите ключови служители обикновено са първите, които знаят за смяна на собствеността и съответно могат първо да потърсят нова работа.

Дори ако вашият бизнес се предава на добре познат клиент или партньор, все още не можете да гарантирате, че нищо не се променя за обикновените работници. Служителите имат право да знаят дали имат място в структурата на дружеството след промяна в собственика и управленския персонал.

Привличане на външен консултант

Привличането на човек отвън може да накара служителите да се чувстват под микроскоп. Естествено, всеки човек ще вземе всичко лично и ще си представи, че новият човек е бил поканен специално да следи неговата работа. За да се избегне такова объркване в редиците на екипа, мениджърите трябва ясно да обяснят на своите служители защо е поканен външен консултант. Най-добре е да кажете на служителите, че наблюдателят ще оцени възможностите за подобряване на условията на труд и ще подобри цялостната визия на компанията.

Рязка промяна на стратегията по средата на процеса

Независимо от причините, поради които трябва да промените работната си стратегия, персонала или стила на ръководство, уверете се, че вашите служители са наясно защо подобни промени се случват в разгара на работата им. По своята същност хората не са устойчиви на промените, така че лидерите и собствениците на малки предприятия трябва първо да обяснят защо стратегията се променя, а не това, което се променя в нея.

Голям брой затворени срещи в периоди на несигурност, особено ако практически не комуникирате с подчинените си, няма да могат да осигурят здравословна атмосфера в екипа. Липсата на информация за това, което се случва, води до клюки, подкопавайки илюзията за стабилност, върху която се изгражда равновесието на вашия екип.

Употребата на фрази „ Трябва да поговорим“ или „За съжаление, съм принуден да ти съобщя“

Най-сигурният начин за ускоряване или забавяне на сърдечния ритъм на някой от служителите ви е да започнете разговор с тези фрази. Всеки разбира, че никой не е съвършен и може да направи грешка, за която шефът има право да го критикува. Такива изрази ясно дават на подчинените да разберат, че сега те ще „излетят“ и започват да се страхуват предварително. Просто подберете други думи и мислете, преди да говорите.

Игнориране на ключови клиенти

По правило собственикът на малък бизнес е основното лице за контакт с ключови клиенти, които се свързват с него директно по всички въпроси. Ако шефът започне да пренебрегва такава връзка, служителите могат да започнат да се тревожат за съдбата на компанията. Както знаете, поддържането на отношенията с клиентите е най-важното правило на всяка маркетингова стратегия, така че страховете на подчинените ви ще бъдат напълно оправдани.

Разбира се, с развитието на компанията и нарастващия брой клиенти може да загубите връзка с някои от тях, но ключовите клиенти винаги трябва да са на първо място за вас.

Премълчаване на финансови въпроси

Когато подчинените смятат, че бъдещето на тяхната компания е застрашено от финансови проблеми, това също ги плаши. Мениджърите могат да бъдат изненадани, когато служителите започнат да задават въпроси за финансовото състояние на компанията, след като чуят слухове и клюки. Често такива въпроси идват от работниците, които имат достъп до малка част от финансовата информация. Това може да бъде сериозен проблем, ако собствениците и мениджърите не започнат да споделят редовно цялата информация за финансовото състояние на компанията.

Ако вашите служители разберат за закъснения в плащането на сметки на доставчици или (не дай боже) данъчни плащания, те неизбежно ще започнат да се тревожат – в края на краищата, заплатата също им плащате вие. Повечето от тях имат лоша представа за разликата между паричния поток и отчета за печалбата и загубата, но всички в напрежение ще чакат закъснелите на плащанията на заплатите.

Дори ако това се случи, и вашата компания всъщност преминава през трудни времена, правилното решение винаги ще бъде информирането на служителите. От вас не се изисква да им предоставяте финансови отчети, но можете просто да докладвате редовно за финансовото състояние на вашия бизнес. Ако сте напълно в дълг, трябва да обясните подробно защо това се е случило и какви перспективи имате в момента. Каквото и да кажете, работниците могат да си представят много по-лошо положението на нещата.

Пренебрегване на законните оплаквания на служителите

Ако вашите служители идват при вас с проблем, отделете време да ги изслушате и да направите всичко възможно да решите проблема. Пренебрегване на оплаквания или просто „водене на бележки” незабавно ви поставя в лоша светлина и дори на тези служители, които (досега) нямат оплаквания.

Такова безгрижно отношение към проблемите на подчинените може да ви струва скъпо. Ако мислите логично, тогава недоволните работници имат само един изход – да решават проблемите си самостоятелно. А това обикновено става или чрез уволнение, или чрез съдебен процес.

Така че бъдете отворени и откровени с подчинените си и в техните очи ще станете адекватни и честни. Недоизканото – всичко започва с него.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close