HR РесурсиМотивация на персонала

„Как да мотивираме милениалите и поколението Z?“

IMG IT Academy

„Здравейте, аз съм Ренета, на 26 г. и последните 5 работя за OSM Internatinonal Group.  Това е международна група от собственици на бизнес по цял свят. И аз съм от милениалите.

"Как да мотивираме милениалите и поколението Z?"

Знаете ли кои хора се включват в този термин?  Ще си говорим много за тях и в края на статията, ще знаете не само кои са те, но и как да ги мотивирате.  Графиките в снимките показват кое поколение към коя група спада.

"Как да мотивираме милениалите и поколението Z?"

 Не искам да казвам, че едните са по-добри от другите, а по-скоро, че има тънкости, които, ако научим и прилагаме, ще можем да използваме за по-лесна комуникация с тях и да ги развиваме в компанията си. И кой знае, милениалът може да се окаже дори следващия ви бизнес партньор или мениджър. Първото важно нещо е, че:

1) Милениалите искат да бъдат предизвиквани. В момента те са 50% от работната сила в света. Т.е. независимо дали искаме или не, ще ни се наложи да работим с тях и трябва да намерим път един към друг.

"Как да мотивираме милениалите и поколението Z?"

Те имат много хубави черти, както и някои по-сложни за управление. Те могат да направят всичко с 1 клик, могат да направят целева страница и да си намерят клиенти с 1 клик, могат да пазаруват с 1 клик и да си уредят среща с 1 клик.  Затова, нека ги опознаем и вземем от техните идеи, за да извлечем и направим най-доброто от тях. Случвало ми се е мениджър да ми се оплаква, че това поколение е мързеливо, трудно за „пробиване“ и не толкова организирано. Не е вярно, те могат да бъдат управлявани, но само когато ги вдъхновявате. И ето как – отново чрез връзки, чрез внимание и време, но осъществявани и по дигитален начин, не само офлайн. Всеки може да научи техния дигитален език. Направете си обща група във Viber. Програмите на OSM също са начин да се скъси дистанцията, където сме създали перфектен подход за „Дистанционно управление на екип“. 🚀.

2) Милениалите и поколение Z наистина имат нужда да усетят, че собственикът или мениджърът го е грижа за тях. И не само да попитате от куртоазия, а истински да се поинтересувате от тях. Когато връзката е H2H (human-to-human), ангажираността и продуктивността са много по-големи. Попитайте ги не само за работа, а и за хобитата им, как се справят с кризата, какво правят в свободното си време, кое приложение е модерно сега (тик ток е отговорът, но не е нужно да го сваляте 😉). Попитайте ги коя книга четат, но не спирайте дотам, а се опитайте да разберете и защо точно тази са избрали, с какво тя е по-интересна. И не е нужно да започвате да я четете и вие, а само да ги забележите и отбележите тяхната креативност, или вдъхновите за нещо, ако нямат идеи.

3) Тайната да имате резултати с тях е да ги държите предизвикани! Само така те ще искат да работят и ще се чувстват отговорни към компанията.

4) Гъвкавостта също е много важна за мотивацията. Какво имам предвид? Работното време. Милениалите и поколение Z искат да имат гъвкаво работно време и го заявяват открито вече и по време на интервюта. Затова се обръщам към работодателите, да, някои бизнеси не го позволяват на пръв поглед, но мислете извън кутията. Например, може да организирате 1 път седмично работа от вкъщи за служителя си.

5) Следващият съвет как да мотивирате тези хора е като им давате регулярна позитивна обратна връзка. Милениалите са отгледани с много похвали в семейството. Вие като работодател трябва да им помогнете да почувстват собствената си отговорност и да не разчитат толкова много на семейството си. Защото и на вас ще гледат по този начин. Трябва да скъсате „пъпната връв“ работодател (родител) – служител (дете) и то по един много щадящ начин, като бъдете истински лидер. Предполагам, имате система за оценяване на представянето. Тези поколения учат наистина бързо, вместо за 3-4 години, възможно е да научат и за 3-4 месеца нещо ново. Добре е да имате по-подробна система, йерархия през която да преминават, младши, старши и т. нататък, да имате разписани повече нива на позициите в компанията си. Да определите ключови показатели за измерване на представянето им, да оценявате кариерното им развитие по нов начин и вълнуващ начин. А ако успеете да превърнете бизнеса в приключение, ще бъдат Ваши до края на света.

6) Другата тайна съставка на рецептата за мотивиране на милениалите и поколение Z е да прегърнете, да приемете на драго сърце техните идеи.

Замислете се и си дайте честен отговор … как наистина се чувствате, когато някой от тях дойде и ви сподели своя идея? Като заплаха ли я приемате или като възможност за издигане на компанията ви на следващо ниво?

Те учат толкова бързо и са толкова емоционални, че ако усетят пренебрегване, могат дори бързо да напуснат. Използвайте предимствата им – че са пълни с енергия, бистър ум, свежи идеи и могат да ви дадат нов поглед върху бизнеса ви.

Друго много важно – споделете им ценностите си, мисията на компанията, мечтата ви. Те се водят от неуловимите неща, могат да го усетят в своя лидер.

Милениалите също са тези, които искат да спасят света. Те вярват, че дори и с малки стъпки могат да повлияят на света. Помня, как моят колега Филипо ми е разказвал, че точно с участието на OSM в последните 2 години в организацията с нестопанска цел „Предприемачи, не сте сами!“ (за подпомагане на предприемачи в беда, във фалит и на ръба на самоубийството), точно това му е дало удовлетворението, че работата му има смисъл.

7) Още един съвет към вас, собственици на бизнеси и мениджъри на екип. Приемете ролята на ментор за милениалите. Те искат вашата мъдрост. Говорете с тях, дайте им я, помагайте им в баланса технологии <–> истинска връзка. Сегашният момент е идеалният да сте лидер за тях.

Коя е най-голямата грешка, която може да направите с тях? Представете си – имате екип, знаете, че трябва да го мотивирате, да правите много неща за него и пак, това може да се окаже недостатъчно. Един мениджър има 2 варианта – да стимулира, оценява и се грижи, да държи „живи“ служителите си или да замрази работата и да седи и да чака.

Най-голямата грешка на един мениджър е да има екип и да не им осигурява програма от обучения. Защо е важно да има обучения? Защото иначе настава скука и навлизате в опасната зона.

Моето послание е, че всяко поколение има какво да даде на пазара. Тънкостите между тях са предимства за обществото, а не разлики в поколенията…“

Ако имате нужда от помощ, може да се запишете за безплатна бизнес консултация в областта на Човешките ресурси, Финансите и Маркетинга на 👉👉https://osminternational.com/restart/ и ние ще ви помогнем да #restart-ирате бизнеса си.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close