Нека си спомним принципа на Парето, според който 80% дават само 20% от резултата. Ще се концентрираме върху онези 20% от усилията, които ще повишат привлекателността на компанията в очите на потенциалния служител с 80%.
Стъпка № 1. Помислете за всички добри неща, които компанията прави.
На първо място, важно е да действате систематично, а не хаотично. Направете равносметка на всички добри неща, които компанията прави.
Структурни инициативи
Изберете многоизмерен изглед на Корпоративната социална отговорност (КСО). Използвайте представените пет категории, целите за устойчиво развитие или всеки друг модел, за да ви помогне да въведете ред.
Проверете дали информацията за инициативите се пази добре
Това е важно както за отчетите за устойчиво развитие, така и за поддържането на съдържанието на интернет ресурсите на компанията.
Реализирайте онези инициативи, които отразяват същността на компанията и са свързани с нейната корпоративна култура
Правилното позициониране ще ви помогне да разкажете на потенциалните кандидати за какво е вашата компания. Някои се фокусират върху работата с хора, други върху възстановяването на природните територии.
Стъпка № 2. Програми за подкрепа на служителите и отговорно производство.
Поставете втори акцент върху това, което работи най-добре: програмите за подкрепа на служителите и отговорното производство.
Разработете система well-being
Разработете система well-being, която се фокусира върху постигането на баланс между професионалния и личния живот, намаляването на рисковете от изгаряне, осигуряването на безопасни и удобни работни места и засилването на хибридните режими на работа след премахване на епидемиологичните ограничения. Но правете всичко това в унисон с очакванията и нуждите на настоящите служители. И също така имайте предвид, че не бива да очаквате благодарност. Хората свикват с хубавите неща твърде бързо. Но това е инвестиция в дългосрочна работоспособност.
Започнете с излъчване на важността на компанията
Започнете с излъчване на важността на дейността на компанията. Въпросът за положителното въздействие върху света е отразен в една добра мисия. Такава мисия разпалва и прави всичко вместо вас. Но ако на уебсайта на вашата компания пише нещо от рода на: „Ние сме екип от професионалисти, които вършат работата си добре, за да отговарят на нуждите на клиента с най-добро качество и да получават най-голяма печалба“, то нещата с устойчивостта не са добри…
- Мисията е първата стъпка на една устойчива компания.
- А втората стъпка е безкраен процес на непрекъснато подобряване на производствения процес: от изграждане на устойчиви вериги за доставки до включване на екологични изисквания за всяка операция.
В същото време е необходимо правилно да се записват резултатите и да се говори за тях: „да изглеждаш“ е също толкова важно, колкото „да бъдеш“.
Какво още показват чуждестранните изследвания и как да използвате това:
- Може да се очаква, че конкуренцията за най-добрите служители ще бъде толкова жестока, колкото и конкуренцията за клиенти. Използвайте всеки възможен инструмент, за да привлечете най-добрите.
- Някои служители се радват да работят в социално отговорни компании, защото това им дава възможности за личностно развитие. Lifelong learning през целия живот е отношението на почти всеки проактивен кандидат. Инвестирайте в обучение и говорете повече за програмите за корпоративно развитие.
- Помислете добре за хората, сред които вашите инициативи ще намерят отклик. Хората са склонни да избират дейности, които са в съответствие с тяхната идентичност. Например, беше установена силна положителна връзка между насърчаването на политиките за D&I и организационната привлекателност за жени със силни дискриминационни убеждения, докато имаше силна отрицателна връзка за жените със слаби дискриминационни убеждения.
- За кандидатите е трудно да разберат какво е да си служител на компанията, така че кандидатите са склонни да тълкуват информацията за организацията като „сигнали“. Наблюдавайте онлайн позиционирането и споделяйте най-добри практики. Служителите са по-склонни да се идентифицират със социално отговорните компании.
- Помислете за програми за сътрудничество за служителите и техните семейства. КСО подобрява трудовите отношения, защото се свързва с по-добра интеграция на работата и личния живот. Това се постига чрез въвличане на личните социални кръгове на служителя във фирмата, в която работи.
- Влиянието на КСО върху организационната привлекателност става по-силно, когато компанията става по-известна. Очевидно. Но това действа и по негативен начин. Всеки екологичен или етичен скандал заплашва една добре позната компания с разваляне на репутацията. Постига се чрез включване на личните социални кръгове на служителя във фирмата, в която работи.