В средата на месец май към търговската мрежа в България вече пътува първият физически брой на списание HR Manager, който се фокусира върху темата Employer Branding, определяна неслучайно като една от най-важните и актуални за съвременния бизнес. Изграждането на работодателска марка отдавна не е само понятие, а цялостна политика на редица компании, от чието успешно менажиране на практика зависи тяхното присъствие в корпоративния и трудовия свят.
В първия физически брой на списание HR Manager са засегнати няколко ключови теми
Компанията, позиционирана на корицата, е най-големият частен работодател у дома – Kaufland. През месец март брандът стартира кампания, която акцентира върху ключовата роля на дамите в компанията. Под наслов „Жените@Kaufland“ ритейлърът има за цел да насочи прожекторите към дамите в своя екип.
В броя на HR Manager читателите могат да открият и вдъхновяващата история на Ирина Петрова – старши търговец „Хляб, хлебни изделия и деликатеси“, която разказва за кариерния си път и възможностите, които веригата ѝ е осигурила.
В темата на броя в първото физическо списание HR Manager специално място има и въпросът за бърнаута на работното място и влиянието му върху Employer Branding-a на компанията. Както е известно, през 2024 г. като основен приоритет на специалистите по човешки ресурси е обявена грижата за психическото здраве на работното място. Затова за коментар в темата на броя думата имат двама от водещите експерти в България – Мартина Георгиева, директор „Човешки ресурси“ в Булмаркет Груп АД, и д-р Пламен Димитров – психолог, екзистенциален терапевт и организационен консултант.
Един от акцентите в списание HR Manager е въпросът за ефективните канали за комуникация за изграждане на Employer Branding.
Според Жюстин Томс – експерт и консултант по онлайн медии и маркетинг – активната и ползотворна работа по този процес включва разнообразни канали и стратегии, които работодателите могат да използват, за да представят своите ценности, корпоративна култура и възможности за кариерно развитие на потенциалните кандидати.
По темата как качеството на мениджърите може да се превърне в Employer Branding предимство наблюденията си споделя Росен Рашков – leadership trainer & coach на ръководители и екипи, а въпросът за социалната отговорност като основа за изграждане на корпоративен бранд засяга Йорданка Палкова – Патишанова – собственик и основател на Taurus Communications.
Специално внимание в броя на списание HR Manager се обръща на връзката между изграждането на работодателската марка и емоционалната интелигентност. Според д-р Диляна Дочева – основател на „Дочева и партньори“, предприемач, икономист и консултант по управление, когато се държим по емоционално интелигентен начин на работното си място, ние влияем както на себе си, така и на другите в полза на по-висока производителност.
Как изкуственият интелект ще трансформира пазара на труда коментира Йоана Атанасова – професионален консултант и AI Projekt Manager в Manpower Group, а някои от най-работещите методи за изграждане на дигитална визия на компанията, така че да привлича служители, разкрива Оля Иванова – Social Media Manager в Дигитална агенция SEOMAX.
Тъй като инфлуенсър маркетингът е водеща стратегия в комуникацията на 93% от брандовете в световен мащаб по статистики за 2023 и 2024 година, специално за първия физически брой на списание HR Manager споделя Даяна Арсова – ръководител кампании в Influencer.bg, разкрива първите и много важни стъпки в инфлуенсър маркетинга и изграждането на личен бранд.
Първият брой на списание HR Manager беше представено по време на тематично събитие, организирано от сп. Enterprise
Форумът Employer Branding беше открит от г-жа Надя Гогова, Издател и Управляващ партньор в сп. Enterprise, която поздрави почти препълнената 6-та аудитория на Пловдивския университет и изказа своите благодарности към всички участници в организацията на конференцията.