HR НовиниАнализи

Изкуствен интелект в HR: Как технологиите помагат на компаниите при управление на хора?

IMG IT Academy

Появата на изкуствен интелект в HR промени обичайните дейности на компаниите. В областта на човешките ресурси AI отдавна е излязъл извън рамките само на управление на персонала. И основната задача на HR лидерите е компетентно съчетаване на човешки и софтуерни ресурси.

Защо изкуствения интелект в HR е толкова важен?

Изкуственият интелект е идеално средство за използване в областта на HR. Това се дължи на наличието на «умни» системи на алгоритми, които са в състояние да събират, анализират и подреждат данни. По-голямата част от персонала в компаниите бавно се приспособява към иновациите, базирани на AI,от тук и следва не готовността да ги приемат.

Някои компании не могат да постигнат високи резултати в конкурентна среда именно защото екипът от специалисти не е технически компетентен.

Изкуственият интелект в една компания е важен по много причини, ето основните:

  • способност за анализ на данните за персонала (анализ на резюмета, оценка ефективността на работата);
  • анализ на нуждата от специалисти;
  • изпълнение на рутинни задачи (например управление на заявки с помощта на ботове);
  • подбор на кандидати за свободно място;
  • въвеждане на когнитивни изчисления (без допълнителни изследвания, AI е в състояние да изчисли според зададените параметри кой от служителите може ефективно да управлява и кой ще се откаже в близко бъдеще).

Възможности на AI, ценни за компаниите

Обективност

Експертите наричат ​​едно от основните умения на AI – балансирано вземане на решения. Човек се основава на субективни чувства, не винаги спазва правилата и изкуственият интелект не може да наруши установения ред за вземане на решения и затова е по-безпристрастен и обективен.

Създаване на работни места

Според доклад на TeamLease, индийска аналитична компания, в ИТ индустрията AI е създал 2,3 милиона работни места, съкращавайки преди това 1,8 милиона. Тази ситуация е благоприятна за бизнеса, тъй като ръководителите на отдели и ръководителите на персонала автоматично създават технически по-компетентни предприятия и модерна среда.

Помощ за рекрутърите

При избора на персонал специалистите по HR трябва да се съсредоточат върху уменията на специалист, а не върху научната степен. Ако първият кандидат има опит в работата с изкуствен интелект и услуги, базирани на него, а вторият – не, тогава по-вероятно е първият кандидат да бъде избран за свободното място. HR-бот с помощта на уточняващи въпроси ще разбере колко компетентен е бъдещият служител. Освен това съвременните ИИ системи, използвайки технологията на когнитивното моделиране, ще разберат дали събеседникът лъже за своите умения.

Безпристрастност в наемането

Проучване, проведено от Асоциацията на кадровите специалисти (САЩ), показа, че въпреки приобщаващия подход на корпорациите към подбора на персонал, отделът за персонал подсъзнателно взема решения в полза на кандидати, подобни на тях. Това се нарича „несъзнателно пристрастие“ (установява се с помощта на „Тест за неявна асоциация“). Благодарение на изкуствения интелект компанията може да разработи алгоритми за подбор на кандидати, а самата AI система ще покаже кой кандидат е идеален за свободното място.

 

 

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close