HR ЕкспертМнения

HR дигитална трансформация на всички нива

IMG IT Academy

Как HR дигитална трансформация на системата ще ви спаси от бюрокрацията и ще помогне за решаването на административни задачи. Влиянието на дигитализацията днес се усеща както в огромни корпорации, така и в малки фирми на всички нива – от организацията на работата като цяло до функционирането на всеки отдел.

Автоматизацията и дематериализацията са две направления на дигиталната трансформация за всяка компания. А това важи за всички етапи на HR процеса, от набирането на персонал до заплащане до обучението. Необходимо е да се разбере, че незабавната комуникация и прозрачността на процесите, които виждаме днес във водещите компании, променят връзката между служителите и ръководството. Технологиите постоянно се развиват, като постепенно изтриват границите между професионалния и личния живот на служителите. Те вече виждат своята роля в компанията по различен начин и искат да контролират и влияят на това, което се случва, а не само да получават реакции отгоре.

Дигитална трансформация отваря пътя към нови форми на организация на труда. Служителят вече не е задължително свързан с офиса, отдалечената работа се развива все по-активно. И тук имате нужда от инструменти, които могат ефективно да разрешат административни проблеми.

Скоростта и лекотата, с която информацията циркулира в днешния свят, ни принуждава да преминаваме от вертикално управление към хоризонтално. Служителите са по-малко разпръснати в отделите и все повече се събират в екипи по проекти. По-малка затвореност, повече гъвкавост и взаимопомощ. Тук на преден план излиза колективната интелигентност.

Как може служител по човешките ресурси да обработва документация и административни задачи в новата среда? Как да улесните живота на служителите си?

Спечелете време с автоматизацията

Само за последните няколко години, с развитието на Agile подхода HR получиха допълнително натоварване и повишаване на изискванията от страна на служителите, които очакват прозрачност на документооборота и незабавно решаване на административните си въпроси.

Автоматизирането на административни и повтарящи се задачи е първата стъпка към спестяване на време и насочване на вниманието ви към това как трябва да промените подхода към организацията на работата, да се приспособите към постоянно променящите се условия и изискванията на персонала.

Решението, което пазарът ви предлага е модерна HRM-система, която ви позволява да автоматизирате:

Рутинни задачи:

  • Оформяне на справки;
  • Заявка и потвърждаване на отпуск;
  • Организиране на срещи с ръководството‘
  • Оформяне на командировки.

Процесът на търсене и набиране с помощта:

  • Публикуване на свободни работни места в множество източници с едно кликване;
  • Разписание за насрочване на интервюта;
  • Достъп до профила на кандидата за всички участници в кампанията за набиране на персонал;
  • автоматично предварително попълване на трудови договори,

Onboarding благодарение на:

  • Автоматично уведомяване на мениджърите и колегите за появата на нов служител;
  • Организиране на срещи на наетия служител с управителя и неговото автоматично планиране;
  • Система за онлайн управление на документи.

Процесът на обучение използвайки:

  • Отворен достъп на мениджърите до желанията за обучение на всеки служител. Информацията е достъпна в реално време и винаги се актуализира;
  • Възможността за бързо създаване и разглеждане на график за обучение за всеки служител;
  • Достъп до обратна информация за резултатите с цел по-нататъшно планиране на обучението на служителите.

Организация на приемственост и развитие в компанията чрез:

  • Регистрация на платформата за кариерни желания и постижения на служителите;
  • Фиксираният план за кариера на HiPo на вашата организация с достъп за ключови ръководители;
  • Автоматично актуализиране на каталога на кадровия резерв.

 

Използване на подходът за сътрудничество

Служителите искат да имат достъп до документацията си и да ви изпращат всички необходими документи с помощта на лаптоп или смартфон по всяко време, удобно за тях. Мениджърите изискват просто и ясно отчитане, прозрачен достъп до това, което се случва в тяхната компания, което ще помогне да се вземат стратегически решения бързо и ефективно.

И HR мечтаят да имат време да се включат в развитието на персонала, а не в административни задачи.

Какво предлагат създателите и интеграторите на HRMS в тази ситуация? Съвременните платформи ще ви позволят да отворите достъпа до необходимите профили на служители и мениджъри. В този случай, всеки ще има свои собствени възможности и правомощия.

Подходът за съвместна работа елиминира необходимостта HR непрекъснато ръчно да следи: дали документът е подписан, изпратен в правилния отдел, дали искането за отпуск е получено от управителя, дали всичко необходимо за бизнес пътуване е готово и т.н. Платформата ви позволява да виждате всички административни процеси в реално време.

Служителите и мениджърите имат възможност да участват пряко в работния процес и да знаят със сигурност дали е подписано заявлението за отпуск, дали е оформен болничният, дали молбата за обучение е приета. Без да се налага директно да се пита отдела по човешки ресурси и да се притеснявате за рутинните въпроси.

 

 

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close