HR МаркетингHR Мениджър

HR-бранда на работодателя

IMG IT Academy

На професионални конференции темата за бранда на работодателя е една от най-популярните теми за обсъждане. За това писахме в една от нашите статии. За по-голямата част от обсъждащите, HR-бранда е комуникационна стратегия с цел да представи компанията в благоприятна светлина. Така ли е?

Първо, HR-бранда не е само комуникация и измислено послание към своята аудитория, тя е резултат от реалната работа на компанията. Работодателят трябва да разбере, че времената, когато говореше, а кандидатът само слушаше и вярваше, свърши. Днес няма значение какво казва компанията, а какво казват кандидатите и служителите, които в някаква степен са нейни клиенти, както те мислят за това.

Второ, ние вече не създаваме бранд въз основа на разработената комуникационна стратегия, а от резултат от комуникацията със служителите всеки ден. В крайна сметка за това ще разкажат на своите приятели, най-близкия си кръг от познати или широката общественост в социалните мрежи. Кандидатите днес искат пълна прозрачност от работодателя и ако честната информация не е предоставена от компанията, тогава тя се дава от служителите. HR експертите казват, че тази тенденция само набира скорост.

Очевидно служителите не преразказват маркетинговите послания на организацията, в която работят, те говорят за това, което ги тревожи всеки ден на работното място. Това означава, че HR-бранда не е въпрос на комуникация, а на опит и впечатления на конкретни хора. Това говори, че трябва да управлявате не PR стратегията, а какво мислят вашите служители за тяхната работа. Това не означава, че е необходимо да се създават особено изключителни условия на труд, но е много важно просто да се изпълнят обещанията, дадени на етапа на привличане на кандидати (обявления, интервюта и т.н.).

Все повече компании говорят за впечатленията на служителите, това се превръща в основния проблем, над който HR трябва да работи. Ориентацията на служителите като фактор, влияещ върху производителността на компанията и нейната ефективност. И с това препоръчваме да започнете дигиталната трансформация функциите на HR.

Това ще засегне и сътрудничеството между HR отделите и маркетинга, защото културата на потребление сега засяга всеки елемент от работната система, а не само клиентите.

 

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close