• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Експерт Статии

Ефективната комуникация „отдолу-нагоре“ – основа за управлението на човешките ресурси

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
08.05.2024
В Статии, HR Експерт
Време за четене: 1 минути
A A
0
Ефективната комуникация "отдолу-нагоре" - основа за управлението на човешките ресурси

Стратегията за управление на човешките ресурси без съмнение трябва да бъде балансирана така, че нито един детайл да не бъде пренебрегнат и всички механизми да работят перфектно – от овластяването до вдъхновението на служителите. А еволюцията към бизнес модел, ориентиран към клиентите, е част от контекста на въпросната стратегия и тя се основава на три основни стълба: 1. развитие на хората; 2. придобиване на нови умения; 3. насърчаване на приобщаваща корпоративна култура.

Комуникацията „отдолу-нагоре“ позволява на служителите от всяко ниво да дават пример и да се чувстват като главни герой в развитието на компанията

Например, през 2023 г. MediaWorld (част от MediaMarktSaturn Retail Group – водещата верига за електроника в Европа) активизира проектите си за обучение, като отделя значителен процент от предоставените 200 000 часа обучение за иновативни инициативи като „Корпоративни ценности и обучение по лидерство“. Проектите имат за цел да оформят корпоративната култура в съответствие с новите корпоративни принципи, включително:

  • подобряване на преживяването на клиента;
  • поемане на лична отговорност;
  • провокиране на общоприетите практики;
  • работа в екип.

Обучението се фокусира и върху развитието на хората и уменията, като насърчава характерни аспекти на лидерството, като например даване на пример, вдъхновяване и овластяване на служителите, както и изграждане на високоефективни екипи.

Ключов елемент на тези курсове за обучение е именно комуникацията „отдолу-нагоре“, която отразява ангажимента на компанията да насърчава приобщаваща и съвместна корпоративна култура, в която споделените ценности стимулират действията и вдъхновяват колективния успех.

Привличане на таланти във време на недостиг на кадри

От изключително значение е въпросните стратегии да привличат хора, които споделят ценностите на организацията и са ентусиазирани да допринесат за успеха ѝ. Добре е те да включват комбинация от корпоративни комуникационни инструменти и пряко участие на хората.

Много е важно мениджърския състав да обърне внимание на повишаването на видимостта и признанието за качеството на работата. Това може да стане чрез участие в различни конкурси и класации, например Top Employer Branding и Best Employer Branding.

Освен това, чрез разработването на проекти за изграждане на работодателска марка фокусът все повече се насочва върху ефективното комуникиране на отличителните ценности на компанията и характеристиките на работния ѝ опит. Това се случва както чрез социалните канали, така и чрез други платформи.

В същото време е добре да се отдаде необходимото значение на активната роля на служителите в изграждането на добър корпоративен имидж. В някои компании по света вече има разработени програми за препоръчване, които дават възможността на самите служители да привличат кандидати, като изтъкват най-добрите аспекти на работата и показват как тя отговаря на професионалните им очаквания за динамичен и предизвикателен пазар и как предлага възможност за развитие на умения.

Не на последно място, стратегически важно е именно самите служители да изтъкват предоставените възможности за балансиране на личните и професионалните нужди, като например гъвкавостта на интелигентната присъствена работа или възможността за договаряне на дистанционна работа или такава на непълно работно време.

За хората е от първостепенно значение да могат да инвестират в себе си чрез възможности за учене и личностно развитие

Опитът на служителите със сигурност е на по-висока почит отвсякога, особено след навлизането на новите поколения, които според специалисти имат много по-балансирана скала от ценности по отношение на въпроса за баланса между професионалния и личния живот.

Това е и една от причините предложенията за обучение могат да варират от специализирано техническо съдържание, като например чужди езици или продуктово обучение, до нови технологични тенденции, умения за съблюдаване, осигуряване на разнообразие и приобщаване и всички управленски компетенции.

Няма спор, че вътрешнофирменото обучение е една от най-важните инвестиции на една компания. Затова е добре да се предложат разнообразни програми, които да бъдат свързани с навлизането във фундаменталните аспекти на компанията, нейните ценности и принципи, организационния модел и очаквания към хората.

Освен това е добре да се обърне и специално внимание на формирането на меки умения, тъй като именно те правят разликата в отношението от страна на клиентите, в сравнение с други марки.

Друга много важна стъпка е възпитаването на способности за вземане на решения, поемане на отговорност, експериментиране, уважение към другите и умения за работа в екип с подход, винаги основан на уважение и доверие към другите. Тези вродени аспекти се оценяват по време на подбора, но и могат да бъдат доразвити на работното място чрез структурирана програма за обратна връзка както отгоре надолу, така и отдолу нагоре.

При всички случаи обаче е добре регулярно да се получава възможност за идентифициране на областите за подобрение, които се появяват при задълбочен анализ на аспекти като:

  • стратегия за хората;
  • привличане на таланти;
  • обучение, многообразие, равенство;
  • благосъстояние.

По този начин компаниите ще останат привлекателни за талантите и ще задържат най-добрите професионалисти в компанията.

В статията са използвани материали от статията на Симона Давиди / hr-link.it.
СподелетеСподелете

Прочетете още

2150038853
HR Експерт

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
freepik retouch 92770
HR Експерт

Прозрачност и справедливост в управлението на заплащането

24.02.2025
we are hiring
HR Експерт

От данни към действие: Как стандартизирането на разходите за наемане трансформира успеха на бизнеса

02.01.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

vn

Вероника Николова: PR специалистът е гласът, който прави бизнеса разбираем, човешки и въздействащ

07.07.2025
blagomirakotseva

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
vn

Вероника Николова: PR специалистът е гласът, който прави бизнеса разбираем, човешки и въздействащ

07.07.2025
blagomirakotseva

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Винаги активен
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Управление на опциите Управление на услуги Управление на {vendor_count} доставчици Прочетете повече за тези цели
View preferences
{title} {title} {title}
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?