Бойко Проданов
Бойко има проведени над 2000 интервюта, 3000 обучени ръководители, мениджъри и търговци и знае, че винаги има какво да се научи от участниците в едно обучение или кандидатите за работа. При съвместната си работа с корпоративни клиенти от областта на недвижимите имоти, застраховането, търговията на автомобили, банките и от посещаването на форуми за бизнес лидерите, Бойко е научил, че не е важно един лидер да тегли или бута хората, а да ги убеди да го следват. Девет години опит в управлението на хората, човешките ресурси и директните продажби са го научили, че правилната комуникация е най-важното умение при ръководенето на всеки успешен бизнес.
Събудих и се замислих, че ми е време за почивка и най-накрая да усетя удоволствието да обработя и собствената си молба за отпуск.
Съзнанието ми взе да рисува картини, как съм без телефон, компютър на плажа, с коктейл в ръка и…., в този момент сигурен съм, че се досещате ми звънна телефона.
Ох, добре, че скоро ще почивам и ще издържа и днес.
Опитах се да се усмихна, до колкото е възможно, нали така учим хората:
- Добро утро! Рано си станала, с какво да помогна? – успях да се усмихна, леко насила.
- Трябва ми помощ и искам да говорим, спешно е!
- Ех, а добро утро. Добре след около час ще съм в офиса.
- Добро, кое му е доброто, в момента имам спешна ситуация и не мога да чакам час. Снощи ми писа един от колегите( най-добрият в отдела), че е получил предложение за работа и иска да говорим. – изстреля наведнъж Сюзан, Мениджър продажби.
- Спокойно, ще говорим с него и всичко ще се оправи. Можем да му дадем контра оферта, все пак ти е казал преди да вземе решение. – наистина показвам как се работи под стрес, макар и в леглото.
- Как да ми е спокойно, бюджета ми за повишения е замразен и чуят ли останалите колеги и те ще поискат.
- Тръгвам към офиса, ще говорим там, като ти мине срещата, питай го какво точно му предлагат и ще видим какво можем да направим.
- Добре, но наистина не ми е спокойно. Звъня ти, веднага след разговора.
- Искаш ли да дойда на срещата? – попитах най-вече, за да успокоя, колежката.
- Не, не, той само на мен каза, нека видя как ще мине, после със сигурност ще искам твоята помощ.
- Добре, успех и до скоро!
Пътувайки към офиса, погледнах имейлите по навик и видях, че ми напомнят за Мениджърската среща и да си пратя презентацията за резултатите от последните три месеца.
Ох, добре, че излизам в почивка, но ще е тежък ден.
Влизам в офиса и виждам Мениджърът на Финансовия отдел, който докато ме види ми каза:
- Добре, че те виждам, днес ще имаме среща и ще ти я сложа в календара! – вместо Добро утро ми каза той.
- Добро утро и на теб, ама каква среща, днес имам много задачи и срещи. – успях да кажа преди да ме прекъсне финансовия ни мениджър.
- Важно е, ще обсъждаме намаляване на разходите и оптимизация на заплати и бонуси. И е излишно да казвам, че е конфиденциално, но около 30 % ще се наложи да намалим общият бюджет за заплати.
- Е как така, предвид инфлацията, конкуренцията, как ще го кажем на хората?
- Нали за това те каним на срещата, недей сега тук да говорим, може да ни чуе някой, слагам ти срещата в календара.
До тук страхотен ден и в този момент се появи една колежка от Маркетинг, доближи се до мен и ме попита:
- Така и така те видях, за какво няма мляко в машината?
- Не знам, може да е свършило – казах и се молих това да е верният отговор.
- Няма вече цяла седмица, пак ли икономии? – каза саркастично и то не на шега.
- Едва ли, от млякото ли точно? – учудено отговорих.
- Ами знам ли, все това чувам как да намалим разходите, няма да се учудя и от млякото да пестим. Само да ти кажа, но компанията не е същата и помислете добре какво да направим, за да си запазим бранда на добър работодател?
- Е тук се надявах, Вие да ни помогнете! – сам знаех, че звуча, като студент, който се надявам на милостта на преподавател по време на сесия.
- Хаха, Вие продължавайте да правите икономии, а пък после да помагаме. Маркетинг и Бранд се изграждат с бюджети, не с липса на мляко, например!
Колежката се обърна и си тръгна, без да каже дори Довиждане и се зачудих, какво ли още ще ми се случи, докато стигна до офиса ми.
В този момент, чух гласът на една от Директорките в комапнията, която ме повика от стаята си.
- Здравей, влизай, точно ти ми трябваш- започна тя.
- Здравей, с какво да помогна – реших, че днес въпреки всичко ще бъда добър колега
- Набързо две неща, след социалната изолация и работата от вкъщи искам да те помоля да кажеш на хората две неща:
- Ще има тим билдинг, другата седмица, като моля да го организирате. Нека е нещо забавно, интересно и разбира се внимавайте с бюджета, че сигурно знаеш, ще ни се наложи да спестяваме до края на годината;
- И много важно искам на тим билдинга да използваме, че хората са там и да ги агитираме всички от края на другата седмица да работят само от офиса.
- Ама, как така другата седмица, то трябва време за подготовка и как от офиса, хората още се притесняват и …
- Имате време, а и вече говорих с колеги, всички са върнали хората си в офиса. Вие знаете как да го кажете, помисли и ще ми кажеш какъв е плана днес до края на деня и къде ще е тим билдинга. Все пак нали това е ролята на Човешки ресурси да се грижи за основният ни капитал, хората! – каза тя с най-чаровната си усмивка.
- Да, разбира се, но… – опитах да се аргументирам и бях прекъснат.
- Няма, но, нали така учите хората, без оправдания
Наистина ли ще изляза в отпуск се замислих аз, преди да ме види и ИТ мениджъра и да каже:
- Супер, че те виждам!
- Да, нека позная, точно аз ти трябвам – този път, аз прекъснах, явно става заразно.
- Да, от къде знаеш? – попита той, като типичен експерт в логиката.
- Да кажем интуиция. – реших да не се шегувам, че съм екстрасенс, че щеше да отнеме време да се изясним.
- Кажи с какво да помогна? – наистина ми стана фраза на деня днес.
- Искам още трима човека в отдела.Да знам, че е трудно, но наистина имаме много работа и преди да попиташ, още нямам разрешение и одобрен бюджет, но ти казвам от сега, че последният път отне над месец за един… За това сега от рано казвам за трима.
- Разбирам, моля вземи си одобрение и бюджет и ще поговорим за профила на хората.
- Добре, ще ти пратя пак същите изисквания, като се надявам тези тримата да са още по-добри. Моля те, щом получиш имейла с одобрението да ми дадеш срок за намирането и започването им. Знаеш човек на правилата съм и те моля този път, ако може да започнат по едно и също време, нали си говорихме как да оптимизираме процесите на последния ти тренинг. – каза напълно сериозно колегата и продължи към офиса си.
И отпуската остана някъде там, но е и скоро!
Е който може да бъде емоционално интелигентен, а деня току що бе започнал!
Знам, че Ви звучи познато и едва ли има колега в Човешките ресурси, който да не е изпадал в такава ситуация или имал подобен ден.
За това от опита или както казва поговорката: “Не питай старило, а патило!“
- Как мислите, че можем да се позиционираме, като Бизнес Партньор в компанията, бизнеса, а не да сме администратор или отдел по всичко?
- Как ще преодолеем трудностите, които ще имаме? Тоест нека мислим Как ще стана, а Не как няма да стане;) Да знаем, различни са компаниите, собствениците, колегите и все пак нали искаме от хората да намират начини
- Как можем да допринесем освен, качествените хора за увеличаването на пазарен дял, оборот и разбира се печалба? Отдавна не е екзотика това, като роля на Човешките ресурси, дори е много добре платена роля и има система, която е на близо 30 години, в над 83 държави и се прилага в над 15 000 бизнеса.
И така ние избираме подобни дни и специалисти по всичко или високо платени експерти в бизнес за милиони?
Всяка прилика с лица и събития, Не е случайна, а плод на над 17 години опит, над 6 000 човека и бизнеси за над 200 000 милиона.