HR Експерт

5 първи стъпки при внедряване на HR-анализи

IMG IT Academy

Ако вашата компания иска да приложи HR анализи, какъв е правилният начин? По-долу са пет стъпки, които могат да ви помогнат да започнете.

Стъпка 1. Определете бизнес въпросите, които искате да решите.

Първото и най-важно нещо е да идентифицирате бизнес задачите, които искате да решите. Не можете да започнете да събирате данни и след това просто ги погледнете, за да намерите взаимовръзка.

Определете проблемите, които бихте искали да подобрите в HR сектора. Например, те могат да включват въпроси, свързани с разнообразието на работните места, увеличаването нивото на задържане на служителите, измерване на количеството средства, изразходвани за обучение, или по-доброто разбиране на причините за отсъствия от работното място. Има няколко прости въпроса, с които трябва да започнете, преди да продължите.

Да предположим, че искате да разберете как HR влияе на печалбата на вашата компания.

След като съберете обща информация, свързана с персонала, който бихте искали да изучите по-подробно, трябва да започнете с идентифициране на необходимите индикатори за решаване на тези проблеми.

Ето някои HR – показатели, които показват ефективността на HR отдела:

Коефициент на уволнения – колко служители са уволнени през определен период спрямо общия брой служители?

Време за наемане – колко време отнема да се запълни свободното място, както и времето, необходимо за кандидата да приеме офертата и да стане ваш служител?

Коефициент на текучество на персонала – колко служители напускат след първата година, след пет години и т.н.?

Разнообразие на персонала – какви са процентите, когато става въпрос за жени, мъже, религиозни и етнически групи?

Доходи на служители на пълен работен ден – какъв е доходът, получаван за работа на пълен работен ден?

Заплащане за извънреден труд – колко висока е заплатата за извънреден труд и колко често се извършва?

Съотношение между постоянните и временните работници – колко служители са на непълно работно време в сравнение с тези на пълен работен ден?

Стъпка 2: Определяне на данните, които отговарят на въпросите по-горе.

Когато имате въпроси и проблеми, можете да започнете да определяте данните, необходими за отговорите или техните решения.

На първо място, вашето внимание трябва да се съсредоточи върху данните, свързани с персонала, които вече се съхраняват при вас. Това включва информация за набирането, ефективността и приемствеността. Вашият отдел вече трябва да наблюдава тези набори от данни.

Второ, ще трябва да започнете да събирате данни за неща като ангажираност, анкети и интервюта. В зависимост от нивото на събиране на данни във вашата компания, може вече да имате механизми за събиране на тези данни.

И накрая, трябва да разширите събирането на данни до други бизнес системи и отдели. Трябва да започнете да събирате важни финансови показатели и пазарни проучвания. Те включват неща като оборот, ефективност на продажбите, средства, изразходвани за пазарни проучвания и обучение.

Стъпка 3. Прилагане на ETL: извличане, преоббразуване и зареждане (extraction, transformation and loading).

HR отделът трябва да работи в тясно сътрудничество с ИТ отдела, тъй като може да са необходими специфични аналитични умения за определен софтуер и извличане на данни. Ето защо е добре да започнете да осъществявате по-тесни връзки между двата отдела.

Част от този процес е внедряването на ETL. Има инструменти, които могат да се използват за автоматично изпълнение на този процес. Например, IMB WebsphereDataStage и Cognos Data Manager или Microsoft SQL Server Integration Services са някои от най-популярните опции. Въпреки че нетехническият персонал може да използва тези платформи, може да е полезно да помолите вашия ИТ отдел за помощ.

Този процес по същество ви позволява да извлечете необходимите данни от източниците, които вие определяте, да ги преобразувате в правилния чист и съгласуван формат и да качите на вашата аналитична платформа, която ще бъде използвана за анализ.

Стъпка 4. Интегриране на резултатите в бизнес операциите.

Когато вашият анализ на данни започне да генерира резултати, трябва да започнете да прилагате промените. Например, ако се съсредоточите върху изучаването на разнообразието на работната сила и данните ви показват, че не получавате достатъчно приложения от етническите малцинства, можете да започнете да променяте стратегията си за наемане.

Освен това трябва да установите връзка между HR данните и други бизнес показатели. Например, намаляването на извънредния труд може пряко да съответства на производителността и рентабилността.

Въпреки че е полезно да проследявате пропуските в различни региони или в сравнение с предишни години, но ако HR може също да покаже, че намаляването на отсъствията е положително свързано с ефективността на производството, тогава ръководството ще види реалната стойност на HR.

Стъпка 5. Провеждайте редовен анализ

И накрая, HR анализите трябва да се извършват редовно, в противен случай в повечето случаи това ще бъде без значение. За да се възползвате от преимуществата на това, е необходимо да се прилага регулярен процес.

Например, установявате проблем, с който искате да се справите с помощта на данни, извършвате анализ и намирате отговора. След като внедрите решения за вашия проблем, трябва редовно да се връщате към него, за да проверите какво се случва с промяната и дали има нови проблеми.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close