HR ЕкспертАктуално

4 ОСНОВНИ ПРЕДИМСТВА НА ФУНКЦИИТЕ SELF-SERVICE В HRM-СИСТЕМАТА

IMG IT Academy

Технологиите ни служат, за да спестим време, да улесним задачите и да постигнем по-големи резултати с по-малко усилия. Как е приложимо това в управлението на персонала? Клаузи за трудов договор, заплата, условия за бонус, информация за уволнение – често комуникацията между HR и служител е ограничена до тези теми. Това не позволява на HR отдела да се занимава с по-важни въпроси за вашия бизнес – задържане на персонал, работа с таланти, формиране на кадрови резерв.

Ето защо важна част от автоматизацията на HR-процесите е организацията на системата за самообслужване на служителите (Self Service). Това е платформа, която позволява както на служителя, така и на неговия мениджър, без да се свързва с HR отдела, да решава много проблеми.

По-специално HRmaps позволява на служителя да:

  • Да се запише и премине обучение;
  • Да премине оценка на своите компетенции;
  • Да се запознае със своя план за кариерно развитие;
  • Да подаде молба за отпуск, командировка, болничен с едно кликване.

Ръководителят от своя страна може:

  • Да запише служителят за обучение;
  • Да формира заявка за подбор и одобрение на кандидатите;
  • Одобряване на заявките на служителите.

Какви са основните предимства от внедряването и използването на Self Service?

Постоянен и лесен достъп до документи

Удобството при решаването на официални въпроси облекчава както служителите, така и HR, и мениджърите, като им помага да спестят времето и усилията си. Административните процеси са по-лесни и по-бързи.

По-ниски административни разходи

Първо, self-service не струва огромни разходи, тъй като вече е включено във функционалността на избраната система за управление на персонала.

Второ, всеки път, използвайки self-service, служителят спестява време на HR отдела. Това от своя страна води до повишена ефективност на работата.

Повишаване удовлетвореността на служителите

Говорим много за факта, че доволният служител е ключът към успеха на една компания. Включването на улеснения процес на работа с административни въпроси прави вашите специалисти по-доволни.

Документи, достъпни за изтегляне, прозрачни процеси, възможност да видите целия си професионален път – всичко това е важно както за служителя, така и за неговия мениджър. Осигурявайки удобно обслужване, увеличавате лоялността на персонала.

Формиране на стратегически HR подход

Болката на много човешки ресурси е липсата на стратегическа роля в организацията. Предоставянето на самообслужване освобождава ресурсите на HR отдела, което му позволява да стане бизнес партньор за организацията, а не само административна услуга. По този начин получавате екип, работещ върху дългосрочното развитие на вашата организация, което е от полза за всички страни: компанията като цяло, както и мениджърите, и служителите.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close