Honda Motor намалява броя на служителите си в Китай, като до момента около 1700 служители са се съгласили да напуснат доброволно. Новината беше съобщена от японския автомобилен производител на 15 май а като причина беше посочено намаляването на продажбите на автомобили.
GAC Honda Automobile, съвместно предприятие между Honda и китайския държавен автомобилен производител Guangzhou Automobile Group, съобщи на работниците си по-рано този месец, че иска да извърши доброволни съкращения
Този ход на Honda е знак за поредния неуспех на японските автомобилни марки в Китай, където нарастващото господство на местни компании като BYD и икономическата война ги карат да губят пазарни позиции.
Китайските потребители се преориентират от автомобили с двигатели с вътрешно горене към електромобили и хибриди с възможност за включване към електрическата мрежа – продукти, в които японските марки трудно се конкурират с местните си конкуренти.
Според информацията въпросните 1700-те работници на предприятието на Honda, които са се съгласили да напуснат доброволно, възлизат на 14% от производствения персонал.
Предприятието обмисля дали ще има още работници, които да бъдат принудени да подадат оставката си доброволно. По тази причина може да се окаже, че окончателната цифра може да излезе различна от 1700-те човека, които са поискали да напуснат досега.
Honda управлява четири фабрики в Китай чрез предприятието, основани в края на 90-те години на миналия век, и три други фабрики чрез друго съвместно предприятие с Dongfeng, създадено през 2004 г.
Продажбите на леки автомобили в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, са спаднали с 5,8% през април в сравнение с предходната година, според данни на Китайската асоциация за леки автомобили. Това се случва на фона на засилващата се ценова конкуренция и предпазливостта на потребителите да харчат за големи стоки по време на колебливото икономическо възстановяване.