HR МениджърПолезно

10 интересни задачи за HRM по време на карантина

IMG IT Academy

Нека бъдем честни: две трети от обичайната функционалност на HR мениджъра (съдейки по проучванията на компаниите) сега не са необходими. Каква трансформация е нужна, като се вземат предвид промените?

10 HR задачи, които ще бъдат полезни за вашия бизнес

  1. Време е да се заемете в бранда

Например пишете и публикувайте статии в три издания за компанията и нейната корпоративна култура. Добре е, ако имате и минимален бюджет. ( 5 грешки при работа с бранда на работодателя)

  1. Нови инструменти за интервюта

Например използваме съответното тестване като допълнение към онлайн среща.

  • Тест на Леонхард (разкрива вида на акцентуацията (посоката) на характера на кандидата).
  • Тест на Сонди (метод за портретни избори, проективен тест на личността, който показва убежденията и отношението на кандидата към работата, приятелството, конфликтите и дори таланта му).

Не забравяйте да интервюирате производителността (помага да се идентифицират кандидатите, които са фокусирани върху резултата, а не върху процеса; тоест, в работата те се фокусират не върху това, което правят, а върху това, което получават като резултат).

  1. Проективни техники за интервю

Те показват не съзнателно верни отговори, а реална картина. Например методът с 16 думи: кандидатът пише 16 думи в колона, които първо му хрумват като асоциации с думата „бъдеща работа“. След това се вземат първата и втората дума и се пише една асоциация, която ги обединява. И така с всички – общо имате 8 думи. След това направете 4-2-1. Последните 3 думи са резултатът: истинските желания и мотиви на кандидата. За да бъдем честни, не всички кандидати са отворени за нови интервюта, важно е да оставите правото да не го изпълни, ако се чувства некомфортно. Но и отказът също е маркер: на работа човекът може да не е склонен към нови задачи.

  1. Разширяване на комуникацията с колеги

Например сега е тенденция да споделяте контактите на производители на маски, дезинфектанти и т.н., а най-лесният начин да намерите доказани такива е да попитате вашите колеги по човешки ресурси в профилните групи!

  1. Копирайтинг – супер инструмент за HR

Без добър текст няма да има добро резюме, а сега е точното време! Можете да си зададете задачата да пренапишете текстовете на възможни бъдещи позиции, но в същото време да „препрочетете“ необходимата информация, завършвайки с блогъри-звезди от Instagram и лидери на мнения в копирайтинга.

  1. Визуална част на свободните работни места

30% от нашите потенциални клиенти идват от Facebook. Важно е публикацията да предизвика положителна емоция у кандидата, така че той да иска да прочете текста за свободното място.

  1. Подгответе се за бъдещо събитие

Например можете да започнете да подготвяте три варианта за лятно фирмено парти с различни бюджети. Последователността и креативността на служителя веднага се проявява. Не е факт, че корпоративното събитие ще се състои, но ако да – 40% от голямата задача вече ще бъде изпълнена.

  1. Устройте предизвикателство

Между служители във вашите комуникационни канали! Например:

  • Спорт – видео последователност на тема „какъв красавец съм – клякам у дома“.
  • „Вече ми липсва офисът, така че работното място се състои от такива елементи …“
  • Доставка на храна от ресторант, където обичате да ходите на обяд за попълване на ключовите показатели за ефективност в работен ден и т.н.
  1. Помощ за преминаване през промените

Директна функция на HRM: инструменти за справяне с кризисни ситуации, емоционалното състояние на служителите, перспективи и възможности. Например можете да организирате психологическо консултиране за служителите (има редица психолози, които са готови да помогнат в доброволчески формат по искане за безпокойство, апатия). Разбира се, важно е това събитие да е анонимно. И също така, да се даде информация за защитните мерки и да се популяризира идеята, че всъщност не се случва нищо ужасно, карантината е временно решение.

  1. Силно информационно поле на компанията

Служителите трябва да разбират, че дори отдалечено са част от нещо по-голямо. Създаваме контент – план за следващия месец и оставяме място за фирмени новини.

10+. Продажби – защо не?

HRM трябва да може да продава свободни работни места на търсещите работа и работата в отдела за продажби през този период е много ценна.

Всяка от тези задачи ще бъде полезна и във вашата компания – ще допринесе за развитието на HR услугата.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close