АвториАдаптация на персонала

Практики, които ще ви помогнат да свикнете да сте част от екип

IMG IT Academy

Необходими са два до три месеца, за да се адаптира човек добре към новия екип.

Спорно е дали този процес може да бъде ускорен. Дали може да бъде направен интересен и ефективен, вече е въпрос на подход.

Международните компании разработват набор от действия, които позволяват на служителите бързо да се интегрират в работния процес: от подробни интервюта за работа до културен коучинг и геймификация.

Културен коучинг

В международните компании коучингът е важна част от корпоративния живот. Всеки нов служител преминава през цялостна интегрираща кампания, която най-често включва няколко етапа. Ментор или наставник ви помага да се интегрирате в екипа, а обученията ви позволяват да се потопите в корпоративната култура и да научите историята на компанията. В сектора на бързооборотните стоки служителите посещават фабрики или магазини, тестват продукти, с други думи, проверяват силата на марката. Френската марка L’Oréal предлага интересен опит: новите служители преминават през пълномащабен тест – те идентифицират и тестват продукт със завързани очи. Сега компаниите често използват метода на геймификацията; например много от тях в ИТ индустрията превръщат въвеждането на нов служител в бранда в игра, в която той или тя получава награди за изпълнението на задачите.

Повече от 80% от служителите на KFC са млади хора от поколенията Y и Z (18-25 години), които с удоволствие приемат вълнуващата, многопластова корпоративна култура на голямата международна марка. За младите хора е по-лесно да възприемат вече съществуващите ценности, отколкото за утвърдените възрастни над 30 години. В същото време по-възрастните хора са по-склонни да работят в центрове за обслужване на ресторанти и е по-трудно да бъдат интегрирани във формализираната корпоративна култура, отколкото по-гъвкавите млади хора. Дори не става дума за това, че хората отказват да приемат нашите принципи на взаимодействие и бизнес, а за това, че понякога просто не разбират от къде да започнат.

Преди около година и половина установихме следната тенденция: понякога е трудно за зрелите служители с напълно оформена система от собствени ценности да се интегрират в ценностната система на бранда.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Защо HR специалистът се нуждае от дигитален маркетинг?
Как компаниите помагат на новодошлите да се интегрират?
Кои са начините да запазите най-способните си служители?

След като осъзнахме проблема, решихме да стартираме нова тенденция в областта на човешките ресурси – културен коучинг. Същността на тази концепция се състои в създаването на група от неформални наставници – приятели. „Приятелят” оказва морална подкрепа на доброволни начала на колега, като му разказва за различните формати и обичаи, приети в компанията. Отделът по човешки ресурси обявява нуждата от приятел, събират се кандидатури, провежда се конкурс и след консултация с прекия ръководител се одобрява кандидат, който след това отговаря за наставничеството на новопостъпилите.

Само активисти, които успешно изпълняват основните си задължения и следват корпоративната култура, могат да бъдат включени в общността на лошите. Приблизително на всеки шест месеца най-добрите от тях се награждават с хубави награди и сертификати, като няма строги критерии за оценка – лидерите се определят въз основа на обратна връзка от колеги и наставлявани. В края на краищата, понякога за ефективно участие на новите хора липсва обикновена информация – например как е обичайно да празнувате рождени дни в компанията, което означава този или онзи термин, когато можете да дойдете на работа в дънки.

Digital Agency SEOMAX
1 2Следваща страница
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Back to top button
Close